Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter så innmari i perioder.. føler at livet de siste mnd har vært en berg og dalbane. Nedturene er mange og vonde å komme igjennom. Ble utsatt for incest i barne-og ungdomstiden. Tar smerten aldri slutt? Jeg er i slutten av 30-årene, og føler at jeg aldri har slitt så mye som nå. Jeg vet snart ikke om jeg orker dette lenger. Er det noen som er/har vært gjennom det samme,- som har et råd e.l.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Har du noen å snakke med om dette? Jeg tror det viktigste vi kan gjøre er å dele tankene våre, slippe å gå alene med alle problemene.

Har du vært i kontakt med SMI? Der er det mange med kompetanse og egne erfaringer som helt sikkert kan hjelpe deg!

Stå på, ikke gi deg! Det er mange som skjønner hvordan du har det her inne, som sikkert kan komme med noen kloke ord til deg!

Oppmuntringsklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-639560
Del på andre sider

Gjest pomona

Hei alwen. Jeg tror smerten etter et overgrep aldri tar helt slutt, men jeg er overbevist om at den vil blekne etterhvert. Sitter også i dag med de samme tankene som deg, ble nettopp sykemeldt fra jobben fordi jeg er sliten. Jeg vet ikke selv hvordan jeg skal komme meg videre, vet bare at jeg må sette den ene foten foran den andre hver dag... Jeg håper at livet skal bli mer stabilt en det er nå. Når "oppdaget" du at du hadde blitt utsatt for overgrep? Jeg fikk reaksjon da jeg flyttet sammen med kjæresten. Det ble verre etter jeg fikk barn. Nå er det fire år siden jeg begynte i terapi.Går du fast i terapi? Jobber du fullt? Hvilke ettervirkninger har du? Spør fordi jeg er interessert i å høre hvordan du har det. Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-639565
Del på andre sider

Hei alwen. Jeg tror smerten etter et overgrep aldri tar helt slutt, men jeg er overbevist om at den vil blekne etterhvert. Sitter også i dag med de samme tankene som deg, ble nettopp sykemeldt fra jobben fordi jeg er sliten. Jeg vet ikke selv hvordan jeg skal komme meg videre, vet bare at jeg må sette den ene foten foran den andre hver dag... Jeg håper at livet skal bli mer stabilt en det er nå. Når "oppdaget" du at du hadde blitt utsatt for overgrep? Jeg fikk reaksjon da jeg flyttet sammen med kjæresten. Det ble verre etter jeg fikk barn. Nå er det fire år siden jeg begynte i terapi.Går du fast i terapi? Jobber du fullt? Hvilke ettervirkninger har du? Spør fordi jeg er interessert i å høre hvordan du har det. Klem

Hei til deg

Takk for tilbakemelding på innlegget mitt. Vi er visst i samme situasjon, du og jeg. Det føles vanskelig å vite hvordan jeg skal komme meg igjennom de neste dagene.. jeg bare håper det verste gir seg snart. Jeg ble misbrukt fra jeg var 10 - 17 år..så jeg husker veldig mye. Jeg synes selv jeg har klart meg veldig bra i disse årene, men det siste året har jeg ikke hatt det godt. Jeg har vært langtidssykemeldt (ikke pga misbruket), men er nå i aktiv sykemelding. Regner med å jobbe 75%.. det føles nok med tanke på min livssituasjon.

Jeg sliter mye med depresjon, tvangshandlinger og lav selvtillit.

Hvordan fungerer du i dagliglivet.. ovenfor barn og kjæreste? Hvordan merker du senvirkningene på kroppen? Mange spørsmål, men kanskje vi på en eller annen måte kan være til hjelp for hverandre.

Klem fra ei som forstår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-639598
Del på andre sider

Gjest pomona

Hei til deg

Takk for tilbakemelding på innlegget mitt. Vi er visst i samme situasjon, du og jeg. Det føles vanskelig å vite hvordan jeg skal komme meg igjennom de neste dagene.. jeg bare håper det verste gir seg snart. Jeg ble misbrukt fra jeg var 10 - 17 år..så jeg husker veldig mye. Jeg synes selv jeg har klart meg veldig bra i disse årene, men det siste året har jeg ikke hatt det godt. Jeg har vært langtidssykemeldt (ikke pga misbruket), men er nå i aktiv sykemelding. Regner med å jobbe 75%.. det føles nok med tanke på min livssituasjon.

Jeg sliter mye med depresjon, tvangshandlinger og lav selvtillit.

Hvordan fungerer du i dagliglivet.. ovenfor barn og kjæreste? Hvordan merker du senvirkningene på kroppen? Mange spørsmål, men kanskje vi på en eller annen måte kan være til hjelp for hverandre.

Klem fra ei som forstår.

Hei igjen.

Jeg jobber halv stilling, og det kjennes mer enn nok for meg. Sover ikke mye om natta, sliter med nærhet til mannen. Er kronisk trøtt og kvepper til hver gang jeg hører en skarp lyd eller at han tar rundt meg. Jeg har hatt problemer med å stelle jenta mi, spesielt nå fordi hun er like gammel som jeg da overgrepene skjedde. (6 år) Jeg synes jo at det er vanskelig å være mor som alltid er sliten, vond i hodet og ikke kan gjøre alt det som andre "morer" kan, men må tenke på at jeg sikkert tilfører positive ting i livet deres. Mannen min er tålmodig og snill, han forstår at jeg ikke alltid ønsker nærhet, men det må allikevel være vanskelig å være gift med meg. Jeg tenker forresten å opprette en hotmail slik at du kan maile meg. Er ikke teknisk begavet så mannen får gjøre dette. Sender deg adressen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-639620
Del på andre sider

Annonse

Gjest Egentlig Elin

Hei Alwen .

Jeg også har blitt misbrukt ,

men som ungt barn...

Sliter en del med depresjoner som kommer brått og uventent på...

Er litt manisk depressiv , virker det som..

Utenom det så lever jeg et

ganske normalt liv om man ser bort fra det seksuelle...

har angst for å være naken ,å bli sett gransket og undersøkt...

- Selv om jeg innerst inne vet det ikke er det partneren gjør...

Sitter nok litt igjen.

Har en datter på 5 som jeg elsker mer enn livet , og

har også fått meg en herlig kjæreste som forguder meg...

Så det går vel seg til etterhvert.

Jeg er i hvertfall mye bedre enn jeg var før ,

prøvde å ta livet av meg hver gang jeg fikk alkohol i kroppen...

Det er jeg heldigvis over...

Det er de pedofile som skal føle seg skitne og ekle ,

for det er de som har gjort noe galt ,- ikke vi !!

Men uheldigvis ødelegger de mange barns og voksnes liv bare for å tilfredstille sine egne syke behov...

Det her ble kanskje litt teit , men ville liksom bare si noe til deg ...

Vet hvordan det er...

Men la for all del ikke la han vinne , knekke deg..

Du er verdt mer....

Psykolog eller terapaut er ikke så dumt om ting blir for ille..

Ingen skal måtte gå med slike tanker og følelser alene , veit du :)

Varme tanker fra Elin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-639953
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det, det er ikke noe artig å ha det slik. Det er mange som er i samme båt som deg. Noen dager er verre enn andre.

Selv skulle jeg ønske at smerten jeg føler kan gå bort, men det tar tid.

Ta godt vare på deg selv, og tenk på det positive i livet ditt. Vet det ikke er enkelt, men du må prøve. Mest for din egen del...

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108576-langt-nede/#findComment-640224
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...