Gjest fille Skrevet 25. november 2000 Del Skrevet 25. november 2000 Jeg har i de siste par årene kjent en varierende nummenhet på høyre side av ansiktet (kinnet og overleppen), samt en veldig irriterende nummenhetsfølelse i halve tunga og halve ganen. I tillegg påvirkes også øyet av dette. Kiropraktor bekreftet disse symptomene ved å ta enkelte lette tester hvor det kom frem at halve ganen og den ene pupillen reagerte litt sent. Dette kommer og går som sagt, følelsen er at nervene eller blodårene kommer i klem og kroppsdelene visner lett bort. Jeg har ikke smerter, og har i grunn god følelse i disse områdene, selv om de altså bli litt numne. Alt dette begynte samtidig med at jeg fikk store smerter midt i ryggen ved skulderbladene, etter å ha vært sengeliggende med en voldsom influensa i over 6 uker. Følelsen i ryggen er rett og slett at en vertebrae er forskyvd! Dette har gitt meg nakke og skulder smerter, samt stramme muskler i hele området. Spørsmåler er følgende: kan en skiveutglidning eller annen skade i øverste del av ryggsøylen også påvirke nervene i ansiktet? Altså, kan min nummenhet og treghet i ganen, leppen, tunga og øyet komme av en ryggskade/plage? Er det noen andre sykdommer som kan gi slik lokal langvarig og vekslende nummenhet i ansiktsnervene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10862-nummenhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Kjære fille ! 1) Nei, jeg tror ikke det er mulig å tenke seg at lidelser i ryggsøylen kan gi slik nummenhet i ansiktet. 2) Ja, det kan være årsaker langs ansiktsnervens forløp i kraniet. Jeg synes du burde oppsøke eller bli henvist til nevrolog for dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10862-nummenhet/#findComment-56131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.