Gå til innhold

Derfor taper/vinner Norge i morgen

Anbefalte innlegg

Vinner:

Alle gutta gir maks og litt til. De er flaue over kritikken de nå får og innser selv at til og med nordmenn ler av dem.

Semb tør ikke annet enn å satse offensivt nå. Det kan slå begge veier, men han vet han må. Ryker vi i morgen er vi sannsynligvis ute av EM og det er flere enn noen gang som ser at både NFF toppefaenskapet som støtter Semb i tykt og tynt, samt Semb, bør finne seg nye jobber.

Romania har garantert ikke forberedt seg like godt som danskene gjorde. Til det er deres landslagssjef for inkompetent og han tror hans teknikkere vil utspille "dårlige" nordmenn uansett.

Nordmennene klarer å ødelegge Romanias spill med shitfotball og får en heldig scoring selv.

Vi kan ha flaks. En av langballene kan - som mange ganger tidligere - sprette i retning målet og vi får en heldig scoring.

Taper:

Jeg leser i avisa at Semb mener at uavgjort er et godt resultat i morgen. Det at han i det hele tatt tør å uttale seg sånn dagen før kampen som kan være første ledd i hans avgang som landslagssjef, sier noe om hans holdning.

Spillerene er for frustrerte. De får ikke lov til å spille som de vet de kan. Dette skaper helt sikkert misnøye i troppen. Jeg tror Bohinen hadde mye rett i sine uheldig uttalelser for en tid tilbake, uttalelser om at det var stor misnøye i troppen.

Semb lar fortsatt udugelige spillere som Iversen og Bakke, spillere som ikke bare er udugelige generelt, men nå til og med er ute av form, spille.

---------------------------------------------------------------

Vinner vi blir Semb mest sannsynlig hyllet igjen. Dette er ikke bra. Han bør nå snart fatte hvor landet ligger og gå av, eventuelt forandre stil drastisk noe som nok er lettere sagt enn gjort. Vi trenger altså en ny landslagssjef åkke som.

Dette er den første viktige landskampen jeg kommer til å se hvor jeg ikke vet hva jeg håper på.

Det er viktigere at Semb nå snart får fyken enn av vi kommer til EM og driter oss ut for verden nok en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108627-derfor-tapervinner-norge-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett. Kortsiktig er det moro om Noreg vinn og kjem til EM - langsiktig er det problematisk at Drillo/Semb-stilen blir gjeldande på landslaget. Eg trur vi må til utlandet og finna ny landslagstrener. Om vi tapar og ikkje kjem til EM, MÅ Semb gå. Kjipt på kort sikt, men potensielt sunt for laget på lengre sikt.

Du har rett. Kortsiktig er det moro om Noreg vinn og kjem til EM - langsiktig er det problematisk at Drillo/Semb-stilen blir gjeldande på landslaget. Eg trur vi må til utlandet og finna ny landslagstrener. Om vi tapar og ikkje kjem til EM, MÅ Semb gå. Kjipt på kort sikt, men potensielt sunt for laget på lengre sikt.

Jeg tror vi har norske trenere også. F.eks. Hareide og Trond Sollied.

Annonse

Likar ikkje Hareide. Sollied kanskje. Aller helst gamle Eggen, men han er jo nettopp det: Gamal og utbrent.

Jupp, dessuten har ikke Eggen noe lyst. Det har han vel sagt også så han er uaktuell. Men han ville også vært mitt første valg.

Jupp, dessuten har ikke Eggen noe lyst. Det har han vel sagt også så han er uaktuell. Men han ville også vært mitt første valg.

Faktum er vel at svært mange (ikkje alle) moglege norske kandidatar er flaska opp på "suksessen" til Drillosystemet i NFF dei siste 10-12 åra. Eg trur vi må til utlandet og finna ein som er tøff nok til å gjera noko heilt nytt.

Kanskje er vedkomande i dei nordiske landa, kanskje i UK? Kva med Keegan? :-)

Faktum er vel at svært mange (ikkje alle) moglege norske kandidatar er flaska opp på "suksessen" til Drillosystemet i NFF dei siste 10-12 åra. Eg trur vi må til utlandet og finna ein som er tøff nok til å gjera noko heilt nytt.

Kanskje er vedkomande i dei nordiske landa, kanskje i UK? Kva med Keegan? :-)

Jeg vet ikke helt. Jeg tror mange norske trenere er grunnlegende uenige med Drillosystemet, men spørsmålet er kanskje om det i det hele tatt om trenerne både vil, og om du har kompetanse på området.

De eneste norske jeg kan tenke meg er som sagt Hareide og Sollied, og Eggen om han ikke har røyket seg ihjel og fortsatt har lyst.

Utlandet er nok en mulighet, men skal det skje så må man først kvitte seg med styret i NFF. Tviler på at de vil tenke tanken på å dra inn en utlending.

For øvrig burde vel en del av disse pampene hadde fyken for lenge siden uansett.

Jeg vet ikke helt. Jeg tror mange norske trenere er grunnlegende uenige med Drillosystemet, men spørsmålet er kanskje om det i det hele tatt om trenerne både vil, og om du har kompetanse på området.

De eneste norske jeg kan tenke meg er som sagt Hareide og Sollied, og Eggen om han ikke har røyket seg ihjel og fortsatt har lyst.

Utlandet er nok en mulighet, men skal det skje så må man først kvitte seg med styret i NFF. Tviler på at de vil tenke tanken på å dra inn en utlending.

For øvrig burde vel en del av disse pampene hadde fyken for lenge siden uansett.

Enig.

Annonse

Jeg har heldigvis klart å riste av meg følelsene for landslaget.

Norge taper fordi de spiller rævvafotball som en gjeng knehøer.

"Norge taper fordi de spiller rævvafotball som en gjeng knehøer"

Korrekt.

Det som er frustrerende er at de ikke hadde trengt å spille rævvafotball som en gjeng knehøner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...