Gå til innhold

Bekymringer før prøverørsforsøk.( Laaangt))


Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg til deg 4 oktober om min unormale mensen som varte i 13 dager.(under nicket krso) Du mente da at jeg kunne hatt en syklus uten eggløsning.Jeg begynte på synarela 12. oktober og sprøyter 1.november. Jeg fikk mensen 25. oktober fire dager forsinket(normal syklus 30 dager)

Denne gangen hadde jeg også en helt unormal mens. Blødde bittelitt i 11 dager (brunlig blod) Slik at da jeg skulle inn til ultralyd og sjekke eggutvikling på sprøytedag 6, var det ingen egg der.( Var jo nettopp ferdig med mensen) Forsøket ble da avbrutt. Gyneologen mente at jeg fikk for liten dose med sprøyter.

(75 iu)

Jeg fikk begynne på nytt med spray 14. november og sprøytestart denne gangen er satt til 28 november.(150 iu)

Jeg fikk mensen 22. november.( Måtte ha den innen 23. november)

Problemet er bare det at denne mensen ser også ut til å være helt unormal. Blør bare bittelitt, fargen er neste helt sort.I dag har det nesten stoppa helt opp. Slik var det de to andre månedene også, så kommer det litt igjen og slik varer det i flere dager. Vanligvis blør jo jeg masse, og mensen varer ikke mer enn 7. dager. Hva har skjedd egentlig?

Kan det bety at jeg ikke har noen eggløsning mer. Bekymrer meg veldig nå. Jeg er 34 år og vi har barn på 7 og 9 år.

Mannen min har fått nedsatt sædkvalitet på gunn av streptokokker og begynnende brokk. Var litt bedre etter pensilinkur. Men på siste test var den litt dårligere igjen. da hadde han fått endokokker.

Det virker som gynokologen min tar som en selvfølge at det ikke er noe galt med meg. Ultralyd og blodprøver viser ingenting. Jeg mener at jeg burde tatt laproposki. Jeg har forsøkt å fortelle gynekologen om de rare syklusene mine. Men hun virker så stressa. Ellers er hun flink.

Huff dette ble skrekkelig langt, håper du kan svare. Er så redd for at dette forsøket skal gå i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at du skriver på forrige side at man kan få forandringer i livmoren etter en abort sent i svangerskapet. Jeg tok en abbort i uke 11 i 94, fordi min sønn bare var 5 mnd. den gang.

Jeg angrer selvfølgelig veldig på dette da vi nå har problemer med å få flere. Kan denne aborten ha forårsaket at jeg også kan ha fått forandringer i livmoren? Har nemlig misstanke om at jeg har hatt to tidlige spontanabborter, uten at jeg vet dette sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg driver ikke med prøverørsbehandling og kan derfor ikke vurdere din behandling, men noe kan jeg gi svar på.

Når du får Synarela (nesespray) griper det inn i din syklus og gir unormale blødninger i starten og stopper eggløsning, slikt er helt normalt. Det kan forklare de unormale blødninger i oktober og november. Det er sprøytene som gir eggløsning!

Laparoskopi er det ingen grunn til å ta, det gir ikke noen opplysning som er nødvendig for den videre IVF-behandling. Ultralyd og hormonprøver gir den beste informasjon om eggstokkenes funksjon og behov for regulering av medisin-dosering.

Vi får håpe på bedre resultat når du får endret på hormontilførsel, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ser at du skriver på forrige side at man kan få forandringer i livmoren etter en abort sent i svangerskapet. Jeg tok en abbort i uke 11 i 94, fordi min sønn bare var 5 mnd. den gang.

Jeg angrer selvfølgelig veldig på dette da vi nå har problemer med å få flere. Kan denne aborten ha forårsaket at jeg også kan ha fått forandringer i livmoren? Har nemlig misstanke om at jeg har hatt to tidlige spontanabborter, uten at jeg vet dette sikkert.

PS

Du har misforstått litt. Jeg skriver i svaret 'medfødte misdannelser' altså ikke noe som oppstår etter abort. Din abort har ikke noe med dine nåværende problemer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...