Gå til innhold

35 år og blodpropp i lungene?

Anbefalte innlegg

Akkurat for 1 uke siden måtte min mann ringe legevakta fordi jeg hadde forferdelige smerter ved innåndning.

Jeg ble lagt inn og etter en stund kom man frem til at jeg kunne ha lungeemboli og ble dermed sendt til alle tenkelige undersøkelser.

Man fant en forsnevring på den ene lunge (ikke den side som var mest smertefullt).

Man kunne ikke være 100 % sikker på at det dreide seg om en blodpropp men iom at jeg har hatt smerter i leggen noen dager i forveien,kan man heller ikke utelukke det 100 %.

Per idag står jeg da på Marevan tabletter og Fragmin injeksjoner(ferdig med de imorgen).

Natt til idag har jeg igjen vært plaget av de samme smerter som førte til en sykehusinnleggelse.Siden jeg blir fulgt opp som jeg blir er jeg absolutt ikke redd for en evt. ny blodpropp men...

hvor kommer smertene fra??

De er forferdelig vonde og man må virkelig anstrenge seg for å puste ordentlig for ikke å hyperventilere.

Jeg kan godt være smertefri i en dag eller 2,så kommer de tilbake.Kan det være overanstrengelser?Jeg er mamma til 2 meget aktive gutter så det å ta det med ro er noe som ikke alltid la seg gjøre....

Skjønner jeg må ta det opp med legen min men inntil jeg har time hos han (onsdag)er det noen her som kan svare meg?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10864-35-%C3%A5r-og-blodpropp-i-lungene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Loes.

Jeg regner med at det ble gjort en isotopundersøkelse og/eller spiral-CT av dine lunger, og at diagnosen lunge-emboli ble sannsynliggjort. Det synes som om de faglige konsekvenser av en slik diagnose er tatt i fullt monn hos deg, og at du får helt adekvat behandling.

Det forekommer at man til tross for påbegynt antikoagulasjonsbehandling (såkalt "blodfortynnende medisinering) kan få nye propper, selv dette er mer sjelden. Imidlertid vil de mulige propper du tidlgere fikk, kunne gi forandringer i lungevevet som vil kunne avstedkomme smerter.

Hvis du får ytterligere smerter av samme karakter bør du informere din lege på sykehuset om det, med henblikk på å få revurdert situasjonen og evt. foretatt flere undersøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...