Gå til innhold

SPONTANT TAP AV BEVISSTHET

Anbefalte innlegg

isaac1365380533

Hei! Min kusine som nå er 22 år gammel har hatt et problem siden hun var 15 16 år gammel. Ingen diagnose har blitt gitt og det er følgelig heller ikke vært påbegynnt noen behandling.

Historien er slik at hun plutselig svimer av. Det er ingen synlig fysisk anledning eller psyksisk trauma som foranlediger dette. det er i hvertfall ufårståelig for undertegnede. Det går lang tid mellom bevissthetstapene (måneder av gangen) hun har etter hvert begynnt å kjenne igjen signalene ved at hun blir slapp,mister syn, har mageonde og føler at kroppen skifter gir på en måte. Varslene kommer opptill et minutt før hun svimer av. Ved et par anledninger har hun ikke svimt av men kun fått et svekket syn og vært påtagelig svimmel på grensen til å miste bevisstheten men ikke svimt av. Et annet tegn er også at hun har hatt endel vondt i maven, før hun har svimt av.

Må innrømme at jeg trodde hun skulle vokse det av seg men nå begynner det å bli mange år med problemet, og hun står selv på bar bakke i forhold til hva problemet er. Det må da finnes en naturlig forklaring, noen andre mennesker som sliter med dette?

For å komplettere bildet av min kusine så er hun svært veltrent pen og høflig, hun har hatt sitt å stri med som de fleste andre mennesker, men det virker som et merkelig traume når hun svimer av uten foranledning.

Håper noen kan hjelpe meg med info slik at jeg hvet hvor jeg kan begynne å lete.

mvh

isaac.

- isaac

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108651-spontant-tap-av-bevissthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

isaac1365380533

Kan det være en form for epileptiske anfall?

hei !

Jeg tror ikke det kan være det. Har en kamerat som sliter med epilepsi og symptomene ser ikke ut til åstemme overens. men takk for tipset skal sjekke det litt nærmere, en vet jo aldri.

mvh

Hei !

Den var faktisk nyttig. Fint med grunnlegende kunnskap tusen takk.

mvh

Din kusine bør undersøkes hos lege. Hun bør ta bilder av hjernen for å utelukke eventuelle skader eller svulster.

Hun bør også undersøkes psykisk.

Det er noe som heter dissosiasjon, disse anfallene kan ligne på det.

Det kan også være en psykosomatisk eller en somatoform lidelse. Det vil si et fysisk symptom på et psykisk problem.

Annonse

isaac1365380533

Din kusine bør undersøkes hos lege. Hun bør ta bilder av hjernen for å utelukke eventuelle skader eller svulster.

Hun bør også undersøkes psykisk.

Det er noe som heter dissosiasjon, disse anfallene kan ligne på det.

Det kan også være en psykosomatisk eller en somatoform lidelse. Det vil si et fysisk symptom på et psykisk problem.

Der har vi det nok ja!

Jeg skal sjekke opp dette konkret hos lege.

mange takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...