Gå til innhold

forvirra


tsofia

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke min egen diagnose. Og nå irriterer det meg. Hvorfor fikk jeg ikke vite den? Fordi jeg er tilbakestående men såpass bevisst at jeg ikke bør vite det? Siden det kan ta fra meg selvtilliten?Hæ... Eller er jeg psykotpat,ond og potensiell voldelig?? Dårlig gjort av behandleren ikke å ville fortelle meg det.

Så kom jeg til legen for noen føflekker og spurte om hun visste diagnosen min sån i forbifarten. Det eneste hun hadde i arkivene var at jeg hadde " dårlige nerver"...

Når jeg kontakta poliklinikken sa dem at jeg skulle kontakte fastlegen min for det måtte gå gjennom henne. Så spurte jeg legen min og hun sa jeg måtte kontakte poliklinikken for å få vite det.

Er så drittlei av sånne godag man økseskaft svar. I dag ringer jeg poliklinikker og spør enda en gang. Skal prøve å få kontakt med behandleren min. Men hun var gammel for 10 år sida så hun er sikkert pensjonist nå. Så jeg ser for meg enda mer kontrabeskjeder og sånt.

Jeg har stilt diagnoser på meg selv. Bipolar, tibakestående eller asbergers. Jeg er iallefall dum på visse områder og FORFERDELIG umoden. Er jo snart 40 men snakker som en 18 åring. Er ikke ferdig med trassalderen og iallefall ikke puberteten. Dessuten kan jeg være kjempedeppa og kjemepeglad på samme dag. Eller deppa en hel uke og kjempeglad i tre. Er mest glad heldigvis. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv et brev til polikliniken du gikk ved, og be om en avtale med avdelingsoverlegen for å få vite diagnosen din.

Om du får avslag på dette, sender du et nytt brev til avdelingsoverlegen hvor du ber om å få utlevert en kopi av journalen din. DEN kan de i alle fall ikke kreve skal gå via fastlegen. Og det skal temmelig mye til for at de kan nekte å utlevere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Kanskje du aldri fikk en diagnose? Da jeg var innlagt ba jeg om å få lese journalen fra den gamle psykiateren for å få vite diagnosen min. Så viste det seg at jeg ikke hadde noen diagnose. (da hadde jeg gått til han i et år)

Tidligere hadde jeg også bare fått svevende svar. Slik som at "diagnosen var depresjon, men det var en slik type som antidepressiva ikke hjelper mot."

Uansett er det ultrateit å ikke gidde finne ut diagnosen til pasienten.

Men håper du får vite den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Kanskje du aldri fikk en diagnose? Da jeg var innlagt ba jeg om å få lese journalen fra den gamle psykiateren for å få vite diagnosen min. Så viste det seg at jeg ikke hadde noen diagnose. (da hadde jeg gått til han i et år)

Tidligere hadde jeg også bare fått svevende svar. Slik som at "diagnosen var depresjon, men det var en slik type som antidepressiva ikke hjelper mot."

Uansett er det ultrateit å ikke gidde finne ut diagnosen til pasienten.

Men håper du får vite den!!

jeg tror neppe du er tilbakestående:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror neppe du er tilbakestående:)

Ringte poliklinikken i dag. Skal skrive brev til behandleren min og be om at hun sender kopier. Takk for svar. Nei jeg er vel ikke tilbakestående akkurat. Såg vel litt svart på det i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv et brev til polikliniken du gikk ved, og be om en avtale med avdelingsoverlegen for å få vite diagnosen din.

Om du får avslag på dette, sender du et nytt brev til avdelingsoverlegen hvor du ber om å få utlevert en kopi av journalen din. DEN kan de i alle fall ikke kreve skal gå via fastlegen. Og det skal temmelig mye til for at de kan nekte å utlevere den.

OKI. Takk for opplysingen :-)) Er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...