inar Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 I et år har jeg slitt med at jeg får skjelvinger i høyre hånd, i tillegg blir jeg varm, lydvar og matt, blir da sengeliggende til det er over. I begynnelsen fikk jeg også anfall hvor jeg i tillegg hadde hoderistninger til høyre, og rykninger i venstre skulder. Har i løpet av dette året tatt prøver av alt man kan tenke seg, og vært hos nevrolog, indremedisiner og homeopat. Var sykmeldt fra juni til august i fjor, jobbet på aktiv sykmelding frem til november. Fra november til mai har jeg jobbet fult, nå er jeg sykmeldt igjen. Fastlegen min vet vel ikke lenger hva han skal gjøre eller hvem han kan sende meg til. Jeg forsøker en behandlingsmåte hos en naprapat, han tar utgangspunkt i at det kan være noe med musklene. Skal også prøve akupuntur. Dagsformen er at jeg våkner med skelvinger, dette går som regel over, og jeg fungerer som normalt, men blir fort sliten Og så får jeg disse anfallene, men det er ikke hver dag, men kanskje tre dager i uken.Det er som regel etter en aktivitet at jeg får disse anfallene, (skjelving i høyre hånd, varm og lydvar), f eks etter trening, jobbing i hagen, en gåtur osv. Jeg prøver en migrene medisin som heter Imigran, i noen tilfeller gjør det at jeg kommer meg fortere etter et anfall. Det hender at jeg får bare skjelvingen i høyre hånd, og da gir det seg som regel etter kort tid. I den siste perioden har jeg fått tilbake anfallene med hoderistning og rykning i venstre skulder, samt skjelvingen. Min mor fortalte at hun hadde registrert at jeg skalv i ungdomsårene og. Jeg føler jeg har prøvd alt, og det er frustrerende å ikke finne ut av hva det er. Så noen forslag? Håper på svar jeg ikke har hørt før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108708-skjelvinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Første diagnosen jeg tenker på er TICS, en form for ufrivillige bevegelser. Regner med at legene har vurdert dette. Rykningene blir værre ved psykisk stress, men kan også komme uten forklarlig årsak. Noen har hjelp av samtaleterapi, andre kan ha effekt av medikamenter. Dette bør en nevrolog styre. Plagene dine kan også likne på "atypiske migrene anfall". Imigran bør da hjelpe, men kanskj kan en forebyggende variant prøves, f.eks Atacand. Det vil være avgjørende i hvilken grad du er plaget. Det viktigste for deg er vel at alvorlige sykdommer er utelukket, og at du er trygg på at det ikke er noe som gradvis vil bli bedre. Kanskje er dette noe du må lære deg å leve med, og særlig lære at du tar kontroll over plagene, ikke omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108708-skjelvinger/#findComment-645529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.