Gå til innhold

TICS i sykdomsbildet


zaxxon

Anbefalte innlegg

Jeg har såkalte “Tics” i sykdomsbilde. Siden ungdomskolen har jeg gått og “slengt på hode” Ticsene er der til enhver tid med mindre jeg veldig konsentrert om noe, da opphører de mens jeg er konsentrert. Dette her er veldig plagsomt fordi når man liksom skal være rolig og avslappet og holde på med daglige “no brain” ting så føre Ticsene til at jeg blir mer og mer ukonsentrert og irritert og det føles liksom at det er noe i nakken som ikke skal være der! Har tatt diverse røntgen og scanninger, men alt er “normalt” i nakken, bortsett fra at slengingen sakte, sakte avsetter litt brusk i nakke regionen. Brusken skal ikke bety noe for meg sier legene og uansett ønsker de ikke å gjøre noe fordi det ligger for nær diverse nærver. Er det andre som også har en eller annen “Tics” i sykdomsbilde? Er det noen som vet om det finnes metoder/terapi, medisiner e.l. som kan hjelpe meg før jeg blir gæærn :)))

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ticks _kan_ ha sammenheng med Tourettes syndrom. Er du utredet for dette?

Mot ticks kan det hjelpe med ørsmå mengder antipsykotika. Som haldol for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticks _kan_ ha sammenheng med Tourettes syndrom. Er du utredet for dette?

Mot ticks kan det hjelpe med ørsmå mengder antipsykotika. Som haldol for eksempel.

Hei soleil

Nei jeg er ikke utredet for Touretts. Behandleren min er klar over nakkeslengingen min (og noen andre tvangshandlinger som jeg kaller det), men det er litt av vert å ta tak i så jeg tror ikke hun har kommet så langt ennå. Idag bruker jeg Trilafon og det virker ihvertfall ikke på mine Ticks. Skal over på Trilafon/Cipralex fra juli. Kanskje NHD kan svare på om Haldol har en litt annen effekt på Ticks enn Trilafon? Har lest litt om Touretts og diagnoseteksten virker liksom litt i overkant for meg, men ......

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleil

Nei jeg er ikke utredet for Touretts. Behandleren min er klar over nakkeslengingen min (og noen andre tvangshandlinger som jeg kaller det), men det er litt av vert å ta tak i så jeg tror ikke hun har kommet så langt ennå. Idag bruker jeg Trilafon og det virker ihvertfall ikke på mine Ticks. Skal over på Trilafon/Cipralex fra juli. Kanskje NHD kan svare på om Haldol har en litt annen effekt på Ticks enn Trilafon? Har lest litt om Touretts og diagnoseteksten virker liksom litt i overkant for meg, men ......

Beste hilsner

Er sikkert fint mulig å ha ticks uten å ha Tourettes.:)

Mener at det er skrevet litt om dette i dette forumet før.

Prøv søk knappen oppe til høyre på det røde feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...