Gå til innhold

hva skjer


threzi

Anbefalte innlegg

til høsten skal jeg igjennom rekker tester for å komme fram til hvorfor jeg har hukommelsestap. Jeg kan gjøre ting, eller snakke med folk og så glemmer jeg det. det er slitsomt. jeg har fått diagnosen post-trumatisk stresslidelse, og kan hukommelsestap være et symptom? er det fordi jeg fortrenger ting? jeg blir gal av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om post traumatisk stress lidelse, annet enn at det kommer av å ha opplevd en eller flere svært traumatiske hendelser. Jeg har forstått at hukommelsestap ikke er så uvanlig ved denne lidelsen, men spør behandleren din om det, for sikkerhets skyld. Det er i det hele tatt en god idé å notere ned ting du ønsker å spørre behandleren din om.

Jeg har dessuten funnet en link til deg:

http://www.lommelegen.com/ptsd.htm

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Synes du skal spørre psykiateren her om det. Når jeg har dårlige perioder blir hukommelsen dårligere, og på det værste husket jeg ingenting, t.o.m. ikke hva jeg selv hadde skrevet på jobben. Skjønte at det var meg da ingen av de andre kjente det igjen heller ;-) Leste litt om det den gang, og jeg tror det var noen stoffer kroppen ikke lager når man er deprimert, og at mangelen på de førte til at hukommelsessenteret i hjernen ble påvirket. Mulig det er flere meninger om dette, så jeg hadde spurt en som har det som fag. Uvanlig er det i alle fall ikke, og hukommelsen min er bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...