Gå til innhold

Jordmor!


Huldra

Anbefalte innlegg

Når synker egentlig risikoen for spontanabort? Er det når jeg er ferdig med uke 12 eller når barnet er ferdig med uke 12?(Med det mener jeg 12 uker etter befruktning, 14 uker etter mens)

Jeg har termin 9. juni 2001... Hvilken uke er jeg i da? Uke+dager hvis mulig. (Siste mens 31. august 2000)

Når kan jeg "puste lettet ut"?

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Om mensens första dag var den 31 augusti, så räknar man så här; + 7dagar+ 9 månader. Då skulle termin enligt min uträkning bli den 7 juni. Detta kommer att ändras när ultraljudet i vecka 16-17 gjöres. Då mäter man barnets storlek och får den slutgiltiga termin datumet.

Enligt min almenacka är du i dag söndag 11+3 dagar.

Det är riktigt att chansen för en spontanabort minskar drasikst efter vecka 12. Du kan därför snart andas ut och glädja dig över graviditeten. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...