Gå til innhold

håpløst!!!!!! Depresjon


Jenta221365380457

Anbefalte innlegg

Jenta221365380457

Sitter hele dagene og tenker, på ting fra nåtiden og fra fortiden, greier ikke å glemme eller legge bak meg traumatiske opplevelser i barndommen.

Har vært innlagt i 5 uker for alvorlig tilbakevendene depresjon med selvdestruktivitet og suicidalitet. Har vært ute i 2.5 uke nå, og dagene blir bare lengre og lengre, sover nesten ikke, og jeg må tvinge i meg mat. Holder i tillegg på å flytte, så dagene er helt forferdlige.

Kan holde på å pakke, så plutslig begynner jeg å tenke, for så å "våkne" igjen etter et par timer, sitter på samme plassen, orker ikke å gjøre noe, orker ikke å spise noe. Gleder meg til i morgen kveld, for da skal jeg være ferdig med flyttingen iallefall.

Dette har blitt gradvis værre siden jeg kom ut igjen. Har fått igjen mer og mer tanker om å ta mitt eget liv, og føler at jeg mister mer og mer kontrollen igjen. Går til psykolog 1 - 2 ganger i uken, men føler at jeg ikke får kontakt med henne, klarer ikke å fortelle henne hvordan jeg har det. Føler at jeg detter i staver, og føler at jeg egentlig burde bli innlagt igjen.

Det jeg lurer på er om det er andre som har det slik her, og om jeg eventuelt burde bytte behandler, eller om jeg burde legge meg inn igjen. Da jeg kom ut var det på eget valg, da jeg var frivillig innlagt.

Dette ble vel langt, men jeg håper at noen orket å lese det, føles godt å få skrive litt om hvordan jeg har det. Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei!

Tror ikke nødv.du trenger bytte psykolog. men jeg tror absolutt du må fortelle psyk.

om alt det du har opplevd! Har du forresten prøvd medisin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta221365380457

Hei!

Tror ikke nødv.du trenger bytte psykolog. men jeg tror absolutt du må fortelle psyk.

om alt det du har opplevd! Har du forresten prøvd medisin ?

Jeg går på mye medisin. Har jo prøvd ganske mye forskjellig når jeg har vært innlagt, men står nå på 150 mg efexor depot og tolvon i tillegg til risperdal, truxal og vallergan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta221365380457

Har ikke noe annet å gi enn en klem om du vil ha..

klem fra Ano

takk skal du ha. Lykke til selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på mye medisin. Har jo prøvd ganske mye forskjellig når jeg har vært innlagt, men står nå på 150 mg efexor depot og tolvon i tillegg til risperdal, truxal og vallergan.

Har du hatt kontakt med psykiatritjenesten i den kommunen du bor i? Kanskje du kan få samtaler eller hjelp til å søke støttekontakt eller tilbud om aktivitet som er tilknyttet kommunen for mennesker med psykiske lidelser? Det er viktig med et nettverk, og meningsfylte aktiviteter. Det er også viktig at du sier til din psykolog at du ikke klarer å få kontakt, si hva det er du reagerer på. Hvis dere ikke får kontakt,skal du ha anledning til å få en annen, hvis det er noen som er ledige. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...