Gå til innhold

Cyste på eggstokk og graviditet?


Fie

Anbefalte innlegg

Hei!

Den 16 september i år fødte jeg en jente i 20. svangerskapsuke pga genfeilen Triploidi. På dag 30 etter fødselen fikke jeg tilbake menstrasjonen min. Vi hadde ubeskyttet sex etter det, men menstrasjonen kom "som den skulle" på dag 30 etter det igjen, den 16 oktober.

Rundt den 1. oktober, midt i forige syklus hadde jeg sterke smerter i venstre side. Smertene var så intense at jeg var våken flere ganger om natten i fire-fem dager. Så ga de seg. Dvs de "er der" fremdeles, men det kjennes som en svakere stikking i siden.

Rundt den 1. november venter jeg eggløsning igjen. (Neste fredag.) Det stikker og murrer i siden jevnlig. Kan dette være en cyste på venstre eggstokk?

Jeg hadde det for 7-8 år siden. Gynekologen min så den på vaginal UL og målte den til 1-2 cm. Han sa de kunne komme å gå med syklusen, og at det var helt normalt. Det slo jeg meg til ro med.

Nå lurer jeg på om den (dersom det er det det er) kan hemme, problematisere en eventuell graviditet? Kan der være noe annet?

Jeg har tenkt mye på dette siden vi ønsker å bli gravide så raskt som mulig. Jeg mistet i uke 11 i april. Det var første gang vi prøvde.

Jeg er 30 år, har en 30 dagers syklus og er generellt frisk. Har aldri hatt noen underlivsproblemer av noe slag.

MVH Fie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk raskt time hos min gynekolog. Han så på eggstokken(e) med UL men kunne ikke finne noen årsak til smertene. Det var flere små cyster der, men de var ikke større en ca 1,5 cm i diameter. Han mente at dette ikke skulle medføre smerte?

Når han trykket på eggstokken gjorde det vondt. Kan det være en infeksjon? I forbindeles med mine to graviditeter er jeg testet for "alt" så det skulle vel egentlig ikke være mulig?

Mvh Fie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Cyster gir vanligvis ikke smerter. Det legen har sett på ultralyd for 7-8 år siden er slik en eggstokk skal se ut. Vi kaller det 'cyster' men egentlig er det eggsekken som kan bli 2-3 cm.

Jeg skjønner at du er utålmodig etter å bli gravid på nytt, men ha litt mer tålmodighet, det lykkes nok. Du har vist at du kan bli gravid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...