Gjest stilken Skrevet 26. juli 2000 Skrevet 26. juli 2000 Hei! Har brukt p-piller i nesten 3 måneder. Men for ca. 10 dager siden mens jeg var i syden glemte jeg å ta en pille. Det tok hele 48 timer før jeg husket å ta neste.. Etter dette har jeg blødd i 10 dager, men nå begynner det å gi seg. Blødningene har vært veldig små slik at jeg ikke har trengt bind eller noe sånt, men det er likevel irriterende. Den pillefrie uka kommer om 4 dager...vil jeg få mensen da, eller har jeg allrede hatt det?? Kan jeg forsatt følge brette selv om jeg ikke får mensen? Har jeg endret syklusen? Hadde forresten "hopp av i svingen sex" igår, er det stor fare for å bli gravid med tanke på at det tok så lang tid mellom to piller? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. juli 2000 Skrevet 26. juli 2000 Svar til stilken Du forteller ikke hvilken pille du bruker! Du vil nok få mensen igjen i den pillefri perioden. Etter å ha glemt pillen i 48 timer bør du bruke annen prevensjon i tillegg den neste uken. Det er farligst å glemme de første piller på et brett. Sjekk at du ikke er gravid, hvis mensen uteblir og start på nytt brett etter en uke. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.