Gå til innhold

glemte p-pilla..


Gjest stilken

Anbefalte innlegg

Gjest stilken

Hei!

Har brukt p-piller i nesten 3 måneder. Men for ca. 10 dager siden mens jeg var i syden glemte jeg å ta en pille. Det tok hele 48 timer før jeg husket å ta neste.. Etter dette har jeg blødd i 10 dager, men nå begynner det å gi seg. Blødningene har vært veldig små slik at jeg ikke har trengt bind eller noe sånt, men det er likevel irriterende. Den pillefrie uka kommer om 4 dager...vil jeg få mensen da, eller har jeg allrede hatt det?? Kan jeg forsatt følge brette selv om jeg ikke får mensen? Har jeg endret syklusen? Hadde forresten "hopp av i svingen sex" igår, er det stor fare for å bli gravid med tanke på at det tok så lang tid mellom to piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til stilken

Du forteller ikke hvilken pille du bruker! Du vil nok få mensen igjen i den pillefri perioden. Etter å ha glemt pillen i 48 timer bør du bruke annen prevensjon i tillegg den neste uken. Det er farligst å glemme de første piller på et brett. Sjekk at du ikke er gravid, hvis mensen uteblir og start på nytt brett etter en uke.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...