Gå til innhold

Hva i himmelens navn var dette??

Anbefalte innlegg

Gjest dette var ekkelt...

Dette blir et ekkelt innlegg, men:

Jeg oppdaget noe veldig ekkelt i dusjen i dag. Jeg hadde nettopp vært på do og tømt tarmen. Når jeg sto i dusjen og vasket meg bak, så kjente jeg en liten tapp som stakk ut av endetarmen!! Den var ikke tykk, men jeg kunne få tak i den med fingrene. Prøvde å dra i den, men det gjorde vondt!

Etter dusjen hentet jeg et speil for å se hva dette var, men da var den borte! Jeg kunne ikke se noen ting der.

Jeg har ikke hatt vondt eller noe sånt, jeg bare kjente dette plutselig! Jeg har heller ikke sett meg så nøye om "der bak" med et speil før, men er det vanlig at området rundt åpningen er litt blålig i fargen, helt mørkt?

Jeg syns dette var så ekkelt og ble litt redd. Hva kan dette være!? Jeg fant den jo ikke igjen, kan den ha forsvunnet inn igjen? Kanskje jeg kjente den fordi jeg nettopp hadde vært på do!?

Noen som kan hjelpe...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109167-hva-i-himmelens-navn-var-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Mest sannsynlig var det en hemmoride eller en annen polypp eller noe, de kan sitte rett innenfor lukkemuskelen og blitt presset ut når du var på do. De trenger ikke gjøre vondt. Hemmorider er jo åreknuter så de kan begynne å gjøre vondt etter en stund. Jeg hadde veldig mange etter mine graviditeter/fødsler og måtte operere de vekk når de begynte å gjøre vondt og blø.

Du kan jo få en lege til å se på de for sikkerhets skyld. Men om de ikke gjør vondt så trenger du ikke gjøre noe. Du får stikkpiller på apoteket som du kan bruke men jeg vet ikke om de får dem til å forsvinne.

Mvh

Hei dette var ekkelt.

Dette var helt sikkert en ufarlig tarmtapp.

Jeg har for ikke så lenge siden vært til spesialist for det samme. Var veldig urolig for at det kunne være polypp (som kan være farlig og som må fjernes) men det var det ikke.

Jeg har fremdeles min tapp, men vurderer å fjerne den. fikk tappen etter indre hemoroide. Du kan jo be en lege se på det, så du ikke blir så urolig. Kizza må ikke si at det er polypp sånn uten videre, det uroliger bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...