Gå til innhold

Kutt av cipramil på dagen ...


fran

Anbefalte innlegg

Har kuttet cipramil (40 mg) på dagen. Vet at det er svært idiotisk, men har gjort det likevel. Er redd det er en måte å straffe meg selv på (fortjener ikke bedre, høy grad av selvforakt). Så det åpenbare at jeg bør begynne igjen og at en nedtrapping er veien å gå dersom man skal slutte og i en periode som ikke er krevende, vil ikke hjelpe. Har kommet til dag 6. Hvor lenge må jeg påregen at det verste ubehaget vil stå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du er vel sikkert snart over det verste nå ja. Går ut fra at det tar like lang tid å seponere som å vende seg til medisinen. Så da blir det ca en uke +/- ett par dager.

Hva gjør du nå da når du ikke tar cipramil. Blir du bedre av det eller?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

En venninne av meg bråseponerte høy dose (husker ikke eksakt) Cipramil på dagen. Hun hadde det helt jævlig i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel sikkert snart over det verste nå ja. Går ut fra at det tar like lang tid å seponere som å vende seg til medisinen. Så da blir det ca en uke +/- ett par dager.

Hva gjør du nå da når du ikke tar cipramil. Blir du bedre av det eller?

Mvh

Du fran? Det er ikke så særlig smart å kutte ut medisiner hvis ikke det er i samråd med en lege. Jeg har selv kuttet ut cipramil, og jeg kom så langt ned som det går ann. Da psykiateren min merket det, ble jeg dosen hevet. Har du fortalt dette til din lege? Jeg må ha cipramil for å kunne fungere daglig....

Føler du at de ikke hjelper? Mulig du skal prøve noe annet?

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du fran? Det er ikke så særlig smart å kutte ut medisiner hvis ikke det er i samråd med en lege. Jeg har selv kuttet ut cipramil, og jeg kom så langt ned som det går ann. Da psykiateren min merket det, ble jeg dosen hevet. Har du fortalt dette til din lege? Jeg må ha cipramil for å kunne fungere daglig....

Føler du at de ikke hjelper? Mulig du skal prøve noe annet?

klem fra

Du må gå tilbake til hovedtråden om du skal svare på innlegget. Mye mulig fran leser dette men det kom inn i svar til meg og det ble jo feil.

Husk å sjekke. Greit for meg å få svar men det blir feil for deg og den du egentlig svarte.

Bare til opplsyning lissom!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel sikkert snart over det verste nå ja. Går ut fra at det tar like lang tid å seponere som å vende seg til medisinen. Så da blir det ca en uke +/- ett par dager.

Hva gjør du nå da når du ikke tar cipramil. Blir du bedre av det eller?

Mvh

Mine handlinger nå har ingenting med behov for bruk av medisingering å gjøre. Jeg vet hva jeg har gjort og hvorfor. Jeg vil på det sterkeste frafråde andre å gjøre det. Det er ubehaget (=straff) jeg er på jakt etter. Dagen i dag er bedre enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fran? Det er ikke så særlig smart å kutte ut medisiner hvis ikke det er i samråd med en lege. Jeg har selv kuttet ut cipramil, og jeg kom så langt ned som det går ann. Da psykiateren min merket det, ble jeg dosen hevet. Har du fortalt dette til din lege? Jeg må ha cipramil for å kunne fungere daglig....

Føler du at de ikke hjelper? Mulig du skal prøve noe annet?

klem fra

Lever ikke i den tro at en pille kan endre min grunnleggende problemer. Men det gir jeg både legen og meg en følelse av å ha gjort noe. Har hatt problemer i så mange år at jeg er dritt lei - meg selv, det jeg ikke får til, leger, andre behandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Mine handlinger nå har ingenting med behov for bruk av medisingering å gjøre. Jeg vet hva jeg har gjort og hvorfor. Jeg vil på det sterkeste frafråde andre å gjøre det. Det er ubehaget (=straff) jeg er på jakt etter. Dagen i dag er bedre enn i går.

Kjære fran. Jeg vet ikke hva som egentlig plager deg. Men hvorfor fortjener du straff mer enn andre. Hva har du gjort som er så forferdelig at du tvinger deg til å gå gjennom et slikt helvete?

Så fint at dagen i dag er bedre enn i går. Føler du at psyken er bedre og da?

*Tar deg i hånden*

Den er så fin den sangen til Bjørn Eidsvåg som han synger på rødekors reklamen. Om at han ikke kan gå veien for deg men eg kan gå skrittene med deg. Skulle ønske jeg kunne gjøre det med deg.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever ikke i den tro at en pille kan endre min grunnleggende problemer. Men det gir jeg både legen og meg en følelse av å ha gjort noe. Har hatt problemer i så mange år at jeg er dritt lei - meg selv, det jeg ikke får til, leger, andre behandlere.

Er vel ikke meningen at pillene skal løse problemene for deg, men gjøre deg i stand til å selv makte/klare å ta tak i det som ligger bak slik at du blir i stand til å bedre din egen situasjon.

Er man fx så deprimert at man bare er apatisk og gir f*** i alt, så tar man jo ikke tak i problemene heller. Med medisinering kan man få hevet stemningsleiet og dermed få initiativ nok til å gå igang med terapi i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære fran. Jeg vet ikke hva som egentlig plager deg. Men hvorfor fortjener du straff mer enn andre. Hva har du gjort som er så forferdelig at du tvinger deg til å gå gjennom et slikt helvete?

Så fint at dagen i dag er bedre enn i går. Føler du at psyken er bedre og da?

*Tar deg i hånden*

Den er så fin den sangen til Bjørn Eidsvåg som han synger på rødekors reklamen. Om at han ikke kan gå veien for deg men eg kan gå skrittene med deg. Skulle ønske jeg kunne gjøre det med deg.

Klem fra

Vet ikke. Kjenner bare på tomhet. Har følelsen av å ha mistet meg selv, da kan smerte av et eller annet slag være det som gjør at man føler at man lever, selv om det ikke løser noe. Eidsvåg har gode tekster. Mye lindring i tekster, dikt og romaner.

Takk for omtanken.

Ha det riktig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Vet ikke. Kjenner bare på tomhet. Har følelsen av å ha mistet meg selv, da kan smerte av et eller annet slag være det som gjør at man føler at man lever, selv om det ikke løser noe. Eidsvåg har gode tekster. Mye lindring i tekster, dikt og romaner.

Takk for omtanken.

Ha det riktig bra!

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men jeg kan jo ikke hjelpe meg selv engang for tiden så...

Masse klemmer til deg fran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneny

hei fran.

Jeg brukte cipramil 1år. 20mg. Ville slutte med dem men legen ville jeg skulle gå på dem 6mnd til for så å trappe ned over 3mnd. Jeg var så flat i humør og rett og slett gi f... i allt. Bestemte meg for å slutte på dagen. Gjorde det og hadde ingen problemer med det. Har det mye bedre nå, kan glede meg mye mere over ting og kan gråte over en film igen. Må si att lykkepiller på en måte bare bedøver følelsene våre på både godt og vondt. Har funnet ut att piller ikke hjelper. Gjør som du føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...