kiza42 Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Hei! Jeg har i lengre tid (ca. 2 mnd.) opplevd at venstre arm ofte "sovner" (dover bort og det oppstår "prikking" i hele armen) når jeg har den i spesielle stillinger, f.eks. når jeg legger hodet i armen med albuen på bordet eller når jeg bare lar den ligge slapt i fanget. Jeg får også litt smerter når dette skjer, men problemet blir borte så snart jeg får armen i en annen stilling. Dette skjer relativt ofte, 10-20 ganger om dagen, men jeg har jo etter hvert lært meg til å unngå stillinger som fremkaller dette problemet. Selv opplever jeg at dette må ha noe med blodtilførselen ut til armen å gjøre, men lurer selvfølgelig på hva årsaken til dette kan være? Kan det være innsnevring av en blodåre eller noe annet som klemer på åren?? Jeg er en mann på 44, røyker 10-15 sigaretter per dag, er ca. 10 kg for tung og har en far som både har hatt angina og hjerneslag. Når det gjelder trening og mosjon ligger nok også dette på et lavmål i forhold til det jeg har inntrykk av at jeg burde, men jeg går da en del turer, svømmer fra tid til annen og føler egentlig ikke behov mer. Ellers føler jeg meg både frisk og rask og er av den typen som nok venter i det lengste med å oppsøke lege. Bortsett fra de pålagte faste undersøkelsene hver 2. år for å få offshore helsesertifikat, er det svært sjelden jeg går til lege. Jeg hadde 24 timers blodtrykksovervåkning for ca. 1 1/2 år siden som ga tilfredstillende verdier og blodprøver tatt samtidig ga ingen indikasjoner på at noe var unormalt. Da jeg for tiden oppholder meg i utlande (UK) har jeg så langt ikke somlet meg til å oppsøke en lege. Jeg håper derfor at dere kan si noe om hva dette kan være og eventuelt hva dere mener jeg bør gjøre videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10924-d%C3%A5rlig-blodsirkulasjon-i-venstre-arm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarlacc Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Jeg har hatt lignende symptomer i flere år. Det startet med nedsatt følelse i bena, sammen med den prikkende følelsen man får når blodsirkulasjonen kommer i gang etter at en fot har "sovnet". Det siste halve året har jeg også hatt dette i høyre arm. Mister kraften i fingrene, fingertuppene blir følelsesløse. Kan til en viss grad regulere dette ved å finne visse stillinger, men denne muligheten er i ferd med å forsvinne. Har diverse skjelett-skader i rygg og nakke, men har fått dette grundig undersøkt og det er ikke påvist problemer som kan forklare dette. Jeg er mann, 32, røyker 10 om dagen, har et usunt kosthold og mosjonerer svært lite på grunn av ryggplagene. Det jeg lurer på er om dette kan være symptomer på en slags blodpropp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10924-d%C3%A5rlig-blodsirkulasjon-i-venstre-arm/#findComment-56673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 4. desember 2000 Del Skrevet 4. desember 2000 Jeg har hatt lignende symptomer i flere år. Det startet med nedsatt følelse i bena, sammen med den prikkende følelsen man får når blodsirkulasjonen kommer i gang etter at en fot har "sovnet". Det siste halve året har jeg også hatt dette i høyre arm. Mister kraften i fingrene, fingertuppene blir følelsesløse. Kan til en viss grad regulere dette ved å finne visse stillinger, men denne muligheten er i ferd med å forsvinne. Har diverse skjelett-skader i rygg og nakke, men har fått dette grundig undersøkt og det er ikke påvist problemer som kan forklare dette. Jeg er mann, 32, røyker 10 om dagen, har et usunt kosthold og mosjonerer svært lite på grunn av ryggplagene. Det jeg lurer på er om dette kan være symptomer på en slags blodpropp? Svar til Sarlacc. De symptomer du beskriver gir mistanke om at du har en neurologisk tilstand som bør utredes nærmere. Det er ikke mulig å forklare disse plagene med en sirkulasjonsdefekt, idet symptomene har manifestert seg så spredt. Ta kontakt med en nevrolog for å komme forklaringen nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10924-d%C3%A5rlig-blodsirkulasjon-i-venstre-arm/#findComment-58831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.