Gå til innhold

Endomeriose


Gjest endo

Anbefalte innlegg

Hei Mette

Jeg har vært hos lege i dag og han har sendt henvisning til sykehuset. Jeg var til laparoskopi for ca 4 år siden og det ble oppdaget endometriose i store mengder, og stort sett over det hele.

Legen var veldig overrasket over at jeg ikke fikk noen behandling når jeg fikk diagnosen. Er det vanlig å ikke gi behandling?

Hvordan foregår det når endoen brennes bort? Gjøres dette under narkose eller lokal bedøvelse? De må vel gå inn gjennom et hull i magen kanskje?

Da jeg var til laparaskopi ble jeg veldig dårlig av narkosen og de beholdt meg en time ekstra på oppvåkningen. Jeg fikk betennelse i såret og det tok ca to uker før jeg var før igjen.

Jeg har krom og nikkel allergi, og hver gang jeg får utbrudd kommer det i arret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til endo

Du forteller ikke hvilke plager du har av endometriosen? Nå er det vanlig å forsøke å brenne endometriosen bort hvis det er mulig uten å skade f.eks. tarm. Det er en ny tendens som ikke var vanlig for fire år siden. Ellers behandler man med hormoner ved store smerter, med f.eks. Naproxyn eller Ibux ved mindre smerter. Brenning foregår som ved en vanlig laparoskopi, altså i narkose. Fortell om dine ubehagelige opplevelser ved forrige narkose.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

PS les mer om endometriose under: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...