Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre???


Gjest hj

Anbefalte innlegg

Jeg, jente på 25, og min mann ønsker å få barn. Jeg sluttet derfor med p-pillen medio mai. Gikk nøyaktig 3 mnd før jeg fikk mensen (medio august). Har ikke hatt mensen siden august, dvs 3 1/2 mnd siden. Tok en graviditetstest for 2 dager siden, og jeg er ikke gravid (diverre).

Jeg har uregelmessig mens, og har tidligere vært til gynekolog med dette som sier at det skyldes mangelfull eggløsning og at det er helt ufarlig. (Det ble, for nøyaktig 3 år siden, foretatt noen prøver som ikke viste noe spesielt så det var ingen grunn til bekymring). Gynekologen mente også at hvis jeg fremdeles hadde sjeldne menstruasjoner når jeg ønsket å bli gravid, kunne de hjelpe meg med stimulerende eggløsningstabletter.

Håper derfor å få noen råd. Hvor lenge bør jeg vente før jeg går til lege? Er det noen løsning å ta stimulerende tabletter? Har dette eventuelt noen bieffekter?? (Det er jo veldig vanskelig å bli gravid når jeg kun får eggløsning noen få ganger i året.....)

Hilsen kommende mor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes du skal kontakte en gynokolog med en gang jeg. Det kan ta litt tid for deg å bli gravid og du må kanskje bruke tabletter for å få eggløsning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal søke gynekolog for å diskutere eggløsningsstimulering, det er ingen grunn til å vente så lenge på normale eggløsninger i månedsvis. Vanligvis er det ikke spesielle bivirkninger ved slik behandling. Noen kan få magesmerter ved eggløsningen, det er øket risiko for abort og tvillinger. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...