Gå til innhold

slim propp ved eggløsning


alvilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 26 år med et barn på 4,som i et par år nå mer eller mindre har prøvd å bli gravid.Jeg var gravid for ett år siden,men det gikk galt etter 9 uker.Dette siste året har jeg hver mnd.hatt to dager med et seigt og veldig elastisk slim,som jeg jo har skjønt er en del av eggløsningen min,men etterfulgt av disse dagene kommer det en slimpropp på størrelse med en sprettball,som er veldig kompakt og blodig som en avslutning på disse dagene.Jeg kan forklare den med likheten til slimproppen som kommer i forbindelse med en fødsel.Nå har jeg spurt og spurt i over ett år uten å få svar om dette kan ha noe å gjøre med at jeg ikke blir gravid igjen.Det jeg lurer på er om det rett og slett kan bli så seigt å slimete at egget ikke kan få festet seg?eller om dette er noe hormonelt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke forestille meg at det kan ha noen betydning. Jeg har ikke hørt om en slik årsak til barnløshet. Hvis det er gått et år etter siste abort, kan du evt søke lege for utredning. Man kan evt teste om sædcellene kommer opp i livmorhalsen etter samleie ved å suge ut sekret og se etter sædcellene. Det er en undersøkelse man før gjorde rutinemessig, men som ikke er så vanlig lengre, fordi vi ikke har så mye tro på livmorhalsens betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...