Gå til innhold

Jeg er psykelig sjalu...hva hjelper?


Gjest sjaludama

Anbefalte innlegg

Gjest sjaludama

Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette..

Kjæresten min har en eks som jeg er helt utrolig sjalu på. Jeg er helt sikker på at kjæresten min liker meg best, og ikke vil ha henne tilbake, så sjalusien kommer ikke av det. Men allikevel så misliker jeg denne eksen så utrolig mye.

Jeg tror grunnen til at jeg omtrent hater denne eksen er fordi jeg så noen nakenbilder av henne, og fordi jeg vet hun er mer utadvendt enn meg. Men samtidig vet jeg at jeg også er pen, har fin kropp. Dessuten så var hun heller uintelligent.

Jeg blir så sint på kjæresten min fordi han har vært sammen med henne. Sint fordi jeg av og til tror hun var bedre enn meg. Andre ganger er jeg sint fordi han var sammen med en slik jente. Og sint fordi han ikke viser noe anger.

Hva skal jeg gjøre med denne sjalusien? Den er veldig ødeleggende, både for meg og for forholdet med kjæresten.

Noen gode råd...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familieterapi og/eller at du går i terapi alene.

Kognitiv terapi; samtaler for å endre negative tankemønstre, er kanskje noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...