Gå til innhold

Ikke så rart likevel


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Jeg syntes det var så rart at jeg skulle være bipolar. Men så leste jeg om noe som heter "dysforisk mani", der man i motsetning til mer klassisk mani, i stedet kan være plaget av irritabilitet, lav frustrasjonstoleranse og sinnesutbrudd. En stor grad av indre uro og ubehagsfølelse.

Da stemte det plutselig kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hvor fant du noe om denne diagnosen da? Er litt interessert jeg og da jeg ikke helt føler at jeg passer inn i bipolar diagnosen jeg heller.

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du noe om denne diagnosen da? Er litt interessert jeg og da jeg ikke helt føler at jeg passer inn i bipolar diagnosen jeg heller.

Takker for svar!

Mvh

Jeg føler meg heller ikke bipolar. Føler meg stort sett ganske frisk og normal.

Men jeg vet svært godt at diagnosen stemmer. Har hatt 2 unormale svigninger som bekrefter diagnosen.

Det er nok svært forskjellig fra person til person hvordan denne sykdommen slår ut.

Har snakket med en del andre på sykehuset som hadde samme diagnose og alle var forskjellige personligheter med ulike sykehistorier.

Det går også an å ha både depressive symptomer og hypomane/maniske symptomer samtidig. (Mixed state?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg føler meg heller ikke bipolar. Føler meg stort sett ganske frisk og normal.

Men jeg vet svært godt at diagnosen stemmer. Har hatt 2 unormale svigninger som bekrefter diagnosen.

Det er nok svært forskjellig fra person til person hvordan denne sykdommen slår ut.

Har snakket med en del andre på sykehuset som hadde samme diagnose og alle var forskjellige personligheter med ulike sykehistorier.

Det går også an å ha både depressive symptomer og hypomane/maniske symptomer samtidig. (Mixed state?)

Jeg har hatt noen hyper perioder der jeg bruker penger før jeg har fått dem på konto og føler meg så rik og vellykket at jeg kan spy av meg selv når jeg blir kommer ned på jorden igjen. Alle skal alltid være så begeistret for meg jeg er jo bare ett null og ingenting. Sløser med penger og tror jeg er noe. Æsj, nei det er ikke gøy. Jeg hater meg selv, egentlig.

Tenk om alt kunne vært som matematikken der 1+1=2. Men alt er jo relativt til og med matten.

Skulle bare ønske at psykiateren ikke brukte så lang tid på å bestemme seg! Jeg vet jeg er utålmodig, jeg har jo bare vært hos ham tre ganger men alikevel. Allting er jo greiere når man vet hva man skal forholde seg til.

Akk ja, vi får se hva han sier imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt noen hyper perioder der jeg bruker penger før jeg har fått dem på konto og føler meg så rik og vellykket at jeg kan spy av meg selv når jeg blir kommer ned på jorden igjen. Alle skal alltid være så begeistret for meg jeg er jo bare ett null og ingenting. Sløser med penger og tror jeg er noe. Æsj, nei det er ikke gøy. Jeg hater meg selv, egentlig.

Tenk om alt kunne vært som matematikken der 1+1=2. Men alt er jo relativt til og med matten.

Skulle bare ønske at psykiateren ikke brukte så lang tid på å bestemme seg! Jeg vet jeg er utålmodig, jeg har jo bare vært hos ham tre ganger men alikevel. Allting er jo greiere når man vet hva man skal forholde seg til.

Akk ja, vi får se hva han sier imorgen.

Da jeg leste innlegget ditt var det som å lese om meg selv. Har det akkurat som du beskriver.

Trodde ikke dette kunne kobles sammen med min utstabile psyke. Med oppstemthet og nedstemthet med ukontrollert pengebruk osv... trodde ikke det var noen sammenheng.

Fikk du noe mere ut av møte med psykiatreren i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Da jeg leste innlegget ditt var det som å lese om meg selv. Har det akkurat som du beskriver.

Trodde ikke dette kunne kobles sammen med min utstabile psyke. Med oppstemthet og nedstemthet med ukontrollert pengebruk osv... trodde ikke det var noen sammenheng.

Fikk du noe mere ut av møte med psykiatreren i dag ?

Nei, han bare maser om at jeg må gjøre regning med å bruke medisin lenge. Jeg er i en god periode nå så han føler vel at jeg ikke trenger hjelp lenger. Var helt bedøvt og tung i kroppen i hele dag så det var ikke så mye fornuftig så kom utav det møte.

Jækh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...