Gå til innhold

Sinne


Gjest Lena18

Anbefalte innlegg

Gjest Lena18

Hei, jeg er en jente på 18år å trenger noen hjelp og råd.

Jeg sliter med et stort problem.Jeg er ofte svært sint , og klarer så vidt å kontrolere sinnet mitt.Det koker innvendig og jeg får ofte følelsen av at jeg ikke orker å leve.

Hvordan skal jeg kvitte meg med dette sinnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal få profesjonell hjelp må du kontakte fastlegen din. Han henviser deg videre om du vil ha time hos psykolog eller psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noe slags form for hormonelt stress, tror du? Jeg ville tatt det opp med legen, hva han/hun tror det kan være, og så eventuelt be om henvisning til psykiater/psykolog, dersom det ikke kan behandles på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lallar

Sørg for å få nok søvn.

Ellers kan det være en god ide og trekke seg tilbake for seg selv litt når du blir sint. Gå på rommet og tenk. Etter du har fått roet deg ned og tenkt så er du kanskje ikke så sint lenger allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier også at du får følelsen av at du ikke orker å leve, jeg antar at det er en annen og mer kvelende følelse enn reint sinne?

Den beste måten å bli kvitt disse følelsene på er vel å forsøke å forstå dem - hva som ligger til grunn for dem og hva som trigger dem. Da er det nærliggende å tenke på terapi hos psykolog eller psykiater.

Hvis du mer er ute etter symptomdemping tenker jeg at avslappingsteknikker, meditasjon og trening kan være verd et forsøk. Visse former for meditasjon kan også gi innsikt som kan føre til forandring på sikt.

PS: Sinne trenger ikke være entydig negativt, det kan kanaliseres og det ligger mye energi i det. Personlig føler jeg at mye av det jeg gjør har et element av raseri i seg, og ikke alltid i negativ forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg har det slik selv. Vet ikke hva man kan gjøre med det jeg..Her jeg er innlagt sier de at symptomene vil blekne når man blir eldre og mere moden. (Som om man gidder holde ut så lenge når man har det så jævlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke sint, men stresset

Dersom du er det jeg kaller normal, så blir du stresset fordi du bruker for lite energi. Du påvirkes og stresses av mye i hverdagen og dette er viktig å få ut gjennom fysisk aktivitet. Dersom du ikke får stresset ut av systemet føler du deg sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...