Gjest ikke signatur Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvordan skal jeg gå fram her: søsteren til mannen min har en datter som ble/blir misbrukt som liten. Det ble visst bevist for mange år siden (hun er rundt 10 nå), men den skyldige ble ikke funnet(?). Det kan ha vært farfar eller far. Hun bor hos moren sin. Når hun kommer hjem fra besøk hos faren (bor langt borte), oppfører hun seg nesten panisk. Skolen merker også dette. Skjer noe enda kanskje? Moren vil ikke sende henne til faren, men "må" pga ellers blir det ny rettsak. Jeg mener hun må gjøre alt hun kan for å hindre misbruk, men hun er redd for å miste jenta om hun ikke sender henne til faren. Familien til jenta har nå endelig slått seg til ro et sted, men har flyttet mye. Det kom i gang en etterforskning for noen få år siden, som ble avsluttet da de flyttet igjen. Det fins også en video jeg ikke har sett, men den varer i 20 min. og det filmes at faren og barnet bader. En annen søster mener kun barnets kropp blir filmet. Er dette noe? Jeg lurer på om jeg skal tipse politiet, så de kan se på saken. Jeg vil jo være anonym, og vet ikke noe sikkert selv. Så om det ikke er noe? Moren til jenta tror det, og gjør det hun kan. Men tror ikke politiet etterforsker nå. Det er jo viktig! Om noe skjer, så er det så ubeskrivelig vondt. Hva skal jeg gjøre? Snakke mer med moren først? Liker ikke å snakke om vonde ting, bringe det på bane. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109421-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embi Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Noe må iallefall gjøres.. Kanskje snakke mer med moren.. Jeg kan ikke gi kvalifiserte råd på annet grunnlag enn at jeg så inderlig skulle ønsket at noen grep inn da jeg ble misbrukt.. Går jenta til psykolog f.eks? Kanskje hun kan fortelle mer hvis hun føler at det er trygt.. Du kan jo sikkert snakke med politiet uten å oppgi navn på noen parter først..for å se hva de mener om saken..? Beklager at jeg ikke kan være så mye til hjelp! Men det er FLOTT at du er villig til å gjøre noe! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109421-hei/#findComment-645927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til embi Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Noe må iallefall gjøres.. Kanskje snakke mer med moren.. Jeg kan ikke gi kvalifiserte råd på annet grunnlag enn at jeg så inderlig skulle ønsket at noen grep inn da jeg ble misbrukt.. Går jenta til psykolog f.eks? Kanskje hun kan fortelle mer hvis hun føler at det er trygt.. Du kan jo sikkert snakke med politiet uten å oppgi navn på noen parter først..for å se hva de mener om saken..? Beklager at jeg ikke kan være så mye til hjelp! Men det er FLOTT at du er villig til å gjøre noe! Lykke til! Takk for svar! Tror jenta går til psykolog av og til. Skolen vet også at noe er galt fatt, så jeg håper det kommer fram om det pågår enda. Hun vil kanskje etterhvert fortelle? Håper det. Jeg skal nok snakke med moren, men det er ikke så lett å bringe det på bane. Moren snakker altså om alt, så det skal gå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109421-hei/#findComment-646172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.