Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

For nøyaktig 1 mnd siden (17/5) ble jeg blitt av en flått med Borreliose-viruset (påvist anti-stoffer i blodet). Da jeg ikke fikk rød ring rundt bittstedet, oppdaget jeg symtomene 12 dager senere (ømhet i kne og ben samt forkjølelsessymtomer). Jeg ble satt på 600 mg dosering pr dag med Apocilin. 8 dager senere ble jeg satt på Doxylin (Doxcicyklinn), men da kun 200 mg daglig. På nettet (amerikanske sider) anbefales det 300-600 mg daglig ellers virker ikke Doxcylinen. Jeg har nå gått 18 dager på Doxcy. uten at symtomene har gitt seg. Disse er: nummenhet i fingre og litt i leppene, krampefølelser i ALLE muskler i beina, dunking og prikking som kommer og går. Jeg har ikke hatt lammelser ennå. Hva gjør jeg ??

Må jeg legges inn på sykehus?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109447-borreliose-og-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du fremdeles føler deg dårlig ville jeg kontaktet legen!

Jenta mi ligger enda på sykehuset ( 12 dagen) med samme infeksjon.

Hun fikk hjernehinnebetennelse og lammelser i ansiktet.

Men på henne tok de også spinal prøver fra ryggmargen , og hun får intravanøs antibiotika behandling!

Lykke til

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Utvikling av Borreliose foregår relativt langsomt. Primærstadiet, som er karakterisert av det ringformede utslettet (kan utebli) varer fra 3 til 30 dager. De senere stadier følger som regel flere måneder etterpå. De er da karakterisert av leddsmerter, muskelsmerter, hud, og eventuelt fra sentralnervesystemet. Antistoffene er usikre i første stadium, men regelmessig tilstede senere. Hvis det er påvist med sikkerhet bør du behandles i minst 10 dager. Doxicyklin er OK, men det hender at det svikter. De fleste anbefaler penicillin. Ved behandlingssvikt bør behandlingen gjentas i minst 30 dager. Jeg er ikke overbevist at det er nødvendig med sykehusinnleggelse, men det er greit med en skikkelig nevrolog som kan undersøke deg og eventuelt følge opp behandlingen.

Millen1365380538

Utvikling av Borreliose foregår relativt langsomt. Primærstadiet, som er karakterisert av det ringformede utslettet (kan utebli) varer fra 3 til 30 dager. De senere stadier følger som regel flere måneder etterpå. De er da karakterisert av leddsmerter, muskelsmerter, hud, og eventuelt fra sentralnervesystemet. Antistoffene er usikre i første stadium, men regelmessig tilstede senere. Hvis det er påvist med sikkerhet bør du behandles i minst 10 dager. Doxicyklin er OK, men det hender at det svikter. De fleste anbefaler penicillin. Ved behandlingssvikt bør behandlingen gjentas i minst 30 dager. Jeg er ikke overbevist at det er nødvendig med sykehusinnleggelse, men det er greit med en skikkelig nevrolog som kan undersøke deg og eventuelt følge opp behandlingen.

Hei.

Jeg har muligens dette viruset også. Har nå vært syk siden oktober, sykmeldt. Legene har ikke funnet ut hva som feiler meg. Venter nå på prøvesvar.

Men det som er merkelig er, at dersom jeg har dette viruset og har blitt bitt av flått, er dette mange år siden. Jeg har vært mye dårlig i perioder, men aldri funnet ut noe. Har bare fått høre at jeg er sliten.

Noen som vet noe om det er vanlig, at man går med det så lenge????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...