Gå til innhold

Sint på syk


Gjest Sliten pårørende

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten pårørende

Jeg er samboer med en kreftsyk (akutt leukemi) mann. Han ble diagnostisert i fjor og gjennomgikk en langvarig (fire måneder) cellegiftbehandling. I hele vinter har han fått såkalt "vedlikeholdsbehandling",men likevel blusset faenskapet opp igjen rett over påske. Nå har vi fått beskjed om at det eneste som kan redde livet hans er en benmargstransplantasjon.

Jeg påstår at jeg var en god støtte for han i fjor sommer, selv om det holdt hardt innimellom. I vinter har jeg imidlertid tidvis vært kjempesliten og lei av både egen angst og hans påstander om at "nå er han frisk". Og når han nå er syk igjen, makter jeg ikke å stille opp slik jeg føler at jeg burde. Jeg er lei av sykehuslukt, leger som ikke kan - eller vil - svare på spørsmålene våre, evinnelige poser med cellegift og blodplater og antibiotika, av en gubbe som ser ut som og oppfører seg som en dårlig gjengivelse av Munchs "Skrik", av at aldri noen spør hvordan JEG har det, av ødelagte ferier og manglende nattesøvn,av hans tisseflasker og angstsvette, av å være alene med alle tankene, av alle som spør om de kan bidra med noe - men som ikke har tid når jeg spør, og all den dårlige samvittigheten fordi jeg tenker slemme tanker om at det ville være best om han døde for da slapp jeg alt dette.......Jeg vil ha livet vårt tilbake! Jeg vil ikke ha det sånn! Jeg er så lei meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en som overlevde

Jeg vet hvordan du har det.

Send innlegget ditt på mail til Kreftforeningen, de kjenner godt til problemstillingen. Kanskje har de noen i nærmiljøet deres som du kan snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest douah

Jeg vet hvordan du har det.

Send innlegget ditt på mail til Kreftforeningen, de kjenner godt til problemstillingen. Kanskje har de noen i nærmiljøet deres som du kan snakke med.

Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg: dette er tragisk.