Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Trenger litt råd her. Har ett part tre spørsmål som jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med. Som du kanskje husker så mener psykiateren min at jeg er bipolar.

Kan jeg be fastlegen min ta blodprøve og kontrollere litium innholdet i blodet mitt?

Tror du det er lurt når jeg ikke har spurt psykiateren min?

Og om litium måles slik, hva er normalt?

Ville vært så fint om du kunne ta deg tid å svare.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kan jeg be fastlegen min ta blodprøve og kontrollere litium innholdet i blodet mitt?"

Bruker du litium-tabletter? Lithionit?

Hvis ikke, har ikke en slik blodprøve noe for seg. Man starter ikke litium-behandling fordi at det er et stoff som kroppen mangler.

Bipolar lidelse kan ikke måles på blodprøver. Det er ingen måte å teste folk for bipolar lidelse fysisk.

Diagnostisering skjer gjennom intervju og samtaler. Ofte må en grave litt i fortida for å se tidligere hypre/depressive episoder i sammenheng med nåtida.Familie og venner reagerer i noen tilfeller på atferden før en gjør det selv, så en kan få god informasjon ved å snakke med de nærmeste og spørre hvordan de har oppfattet en opp i gjennom.

Litium er et grunnstoff som man med prøving og feiling har funnet ut at hjelper mot bipolare lidelser. Har vært brukt i 50/60 år og er det eldste og mest utprøvde medikamentet for denne lidelsen.

Forebygger godt både mani og depresjon og kan også behandle mani. (Da i større doser)

Ved bipolar2 som du kanskje har er antagelig andre preparater mer hensiktsmessige. Da har man blant annet Lamictal, Tegretol og Orfiril. Alle disse er opprinnelig epilepsi-medisiner. Men de har også stremningsstabiliserende effekt.

"Og om litium måles slik, hva er normalt?"

Som sagt så har det ikke noe for seg å måle litium-verdien i blodet om du ikke bruker Lithionit.

Poenget med slike blodprøver er å sjekke at man har riktig serumkosentrasjon av medisinen i blodet.

Noen får effekt ved 0.4, mens andre må oppi 1.0. Ved 1.2 og over kan man bli forgiftet.

Jeg ligger på 0.6, 0.7, men det er umulig å si om det er riktig dosering da jeg har erfaring med å være stabil i mange år uten medisiner.

Ved unormal nedstemthet eller oppstemthet kan det bli aktuelt å justere dosen eller å legge til medisiner.

Ved mani kan man feks. legge til antipsykotika som Haldol og breoligende som feks Stesolid.

Ved depresjon kan man legge til enkelte antidepressiva, eventuelt også antipsykotika om en har vrangforestillinger eller andre psykotiske symptomer.

I tillegg til dette er det i noen tilfeller nødvendig å bruke sovemedisiner.

Regelmessig søvn er viktig og i depressive eller maniske faser så er ofte søvnen veldig forstyrret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-646781
Del på andre sider

http://www.nettpsykiateren.no/article.php?sid=14

En helt grei artikkel om bipolar lidelse. Tar for seg forskjellene mellom bipolar1 og 2 og ulike medisiner er nevnt.

http://www.helsetilsynet.no/trykksak/ik-2695/ik-2695.pdf

Behandlingsveileder. Står relativt enkelt om stemningslidelser og behandling.Står mye om depresjon. Kan med fordel skrives ut.

http://www.bipolardisorder.no

På åpent forum kan du stille spørsmål om det du lurer på ift. bipolar lidelse eller medisiner.

På linker ligger det en del utenlandske sider om bipolare lidelser.

(Angående blodprøver: Stoffskiftet og jern-innholdet i blodet bør testes, B12 bør også sjekkes)

Jeg har sagt det 100 ganger snart, hehe, men et godt kosthold kan virke positivt inn. Nedenfor forskning rundt Omega3 og enkelte vitaminers betydning.

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1076

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1077

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=762794

Et noenlunde jevnt blodsukker spiller inn på dagsformen og er derfor å anbefale. Du kjenner sikkert til prinsippene om glykemisk index og å spise ofte, men ikke altfor mye, kan være smart.

Trening og utendørs aktivitet er også fint.

Hovedregelen når det gjelder bipolar lidelse er at man under alle faser av sykdommen skal bruke et stemningsstabiliserende middel.

(Dette har jeg fra svar fra fagperson på bipolardisorder.no og mener NHD har sagt det noen ganger også)

Unntak finnes, selvsagt. Feks. ved graviditet, amming..etc etc.

For å finne mer info om bipolar lidelse kan du søke på:

bipolar lidelse, affektive lidelser, stemningslidelser.

Eller du søker på engelsk. Mye bra amerikansk stoff om dette. Har på følelsen at de ligger litt "foran", men det er kanskje bare en følelse jeg har.

En amerikansk link:

(Sjekk linkene i venstre kolonne)

http://bipolar.about.com/mbody.htm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-646793
Del på andre sider

Kizza1365380506

"Kan jeg be fastlegen min ta blodprøve og kontrollere litium innholdet i blodet mitt?"

Hvis ikke, har ikke en slik blodprøve noe for seg. Man starter ikke litium-behandling fordi at det er et stoff som kroppen mangler.

Bipolar lidelse kan ikke måles på blodprøver. Det er ingen måte å teste folk for bipolar lidelse fysisk.

Diagnostisering skjer gjennom intervju og samtaler. Ofte må en grave litt i fortida for å se tidligere hypre/depressive episoder i sammenheng med nåtida.Familie og venner reagerer i noen tilfeller på atferden før en gjør det selv, så en kan få god informasjon ved å snakke med de nærmeste og spørre hvordan de har oppfattet en opp i gjennom.

Litium er et grunnstoff som man med prøving og feiling har funnet ut at hjelper mot bipolare lidelser. Har vært brukt i 50/60 år og er det eldste og mest utprøvde medikamentet for denne lidelsen.

Forebygger godt både mani og depresjon og kan også behandle mani. (Da i større doser)

Ved bipolar2 som du kanskje har er antagelig andre preparater mer hensiktsmessige. Da har man blant annet Lamictal, Tegretol og Orfiril. Alle disse er opprinnelig epilepsi-medisiner. Men de har også stremningsstabiliserende effekt.

Som sagt så har det ikke noe for seg å måle litium-verdien i blodet om du ikke bruker Lithionit.

Poenget med slike blodprøver er å sjekke at man har riktig serumkosentrasjon av medisinen i blodet.

Noen får effekt ved 0.4, mens andre må oppi 1.0. Ved 1.2 og over kan man bli forgiftet.

Jeg ligger på 0.6, 0.7, men det er umulig å si om det er riktig dosering da jeg har erfaring med å være stabil i mange år uten medisiner.

Ved unormal nedstemthet eller oppstemthet kan det bli aktuelt å justere dosen eller å legge til medisiner.

Ved mani kan man feks. legge til antipsykotika som Haldol og breoligende som feks Stesolid.

Ved depresjon kan man legge til enkelte antidepressiva, eventuelt også antipsykotika om en har vrangforestillinger eller andre psykotiske symptomer.

Regelmessig søvn er viktig og i depressive eller maniske faser så er ofte søvnen veldig forstyrret.

Takk for svar. Veldig opplysende.

Jeg går nå på remeron om kvelden og har en veldig god søvn så jeg føler meg utrolig mye bedre nå, men det er jo om jul/sen vinter jeg har mine hypre perioder og depresjoner om våren. Så kanskje jeg må vente helt til neste år før jeg vet med sikkrehet om jeg er bipolar. Jeg er en utrolig flink skuespiller, og gjemmer mine "feil" veldig godt. Mange ganger føler jeg at jeg er som en alkoholiker i så måte.

Skal høre med familien hva de mener om det men jeg tviler på at de har merket noe særlig. Har min nærmeste familie i Stavanger og de her i byen har jeg bare overfladisk kontakt med, så skuespillet mitt fungerer greit der. Min mann har ingen kontroll over hva jeg gjør på noen måte, eller kanskje han ikke har turd å innrømme det overfor seg selv. Da må jo han ta ansvar vet du.

I allefall har jeg fått noe å tenke på. Jeg MÅ vite hva som skjer med meg ellers blir jeg gal.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647484
Del på andre sider

Kizza1365380506

Ellers blir jeg GALNERE - skulle det være.

;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647486
Del på andre sider

Takk for svar. Veldig opplysende.

Jeg går nå på remeron om kvelden og har en veldig god søvn så jeg føler meg utrolig mye bedre nå, men det er jo om jul/sen vinter jeg har mine hypre perioder og depresjoner om våren. Så kanskje jeg må vente helt til neste år før jeg vet med sikkrehet om jeg er bipolar. Jeg er en utrolig flink skuespiller, og gjemmer mine "feil" veldig godt. Mange ganger føler jeg at jeg er som en alkoholiker i så måte.

Skal høre med familien hva de mener om det men jeg tviler på at de har merket noe særlig. Har min nærmeste familie i Stavanger og de her i byen har jeg bare overfladisk kontakt med, så skuespillet mitt fungerer greit der. Min mann har ingen kontroll over hva jeg gjør på noen måte, eller kanskje han ikke har turd å innrømme det overfor seg selv. Da må jo han ta ansvar vet du.

I allefall har jeg fått noe å tenke på. Jeg MÅ vite hva som skjer med meg ellers blir jeg gal.

Klem fra

Jeg kom på noen ting til. :)

Er det noen i slekta som har vist tegn til å ha en bipolar lidelse?

Bipolar lidelse er en av de lidelsene hvor det genetiske har mye å si, men det kan hende du må bla langt tilbake i slektshistoria for å finne noen med lidelsen.

Er det noen kunstneriske, oppfinnsomme, eksentriske, impulsive, tilbaketrukne, storhetsgale eller depressive i slekta? Kanskje er det en sammenheng med bipolar lidelse?

For min egen del kan jeg verken si at jeg har funnet grunner i min barndom eller noe genetisk grunnlag i slekta.

Eneste er rusmisbruk og depresjoner blant familiemedlemmer.

Men det er ikke alle det bryter fullt ut hos. Og tilbakevendende depresjon er også en stemningslidelse, så antagelig må en regne med det. Og det er førstes de siste 10 åra at dette er noe man snakker om så det kan nok være mange "familiehemmeligheter" rundt det her.

Pussig at du nevnte alkoholikere. Mange periode-drankere har faktisk en bipolar lidelse i bunn. De drikker for å medisinere de psykiske plagene ved sykdommen.

I tillegg til de blodprøvene jeg nevnte bør du ta en EEG og/eller ERP test.En annen test er fMRI.

Dette gjøres ved sykehus. Få henvisining fra din lege.

Leste akkurat om det i Psykisk helse. Ganske interessant :)

Fant dessverre ikke denne artikkelen på nett, men skal se etter mer dokumentasjon angående den elektriske aktiviteten i hjernen og stemningslidelser senere.

Hvis det er en forstyrret aktivitet i hjernen samtidig med en stemningslidelse så kan epilepsi-medisiner gjøre en helt frisk.

Fagpersoner med greie på dette:

Ulrik Malt ved Psykosomatisk avdeling, Rikshospitalet.

Hans Løvdahl, psykiater og doktorgradsstipendiat

Står en artikkel om dette i Psykisk helse 3/2003 s 5.

(Har bladet ofte på poliklinikker og i mange bibliotek)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647583
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Jeg kom på noen ting til. :)

Er det noen i slekta som har vist tegn til å ha en bipolar lidelse?

Bipolar lidelse er en av de lidelsene hvor det genetiske har mye å si, men det kan hende du må bla langt tilbake i slektshistoria for å finne noen med lidelsen.

Er det noen kunstneriske, oppfinnsomme, eksentriske, impulsive, tilbaketrukne, storhetsgale eller depressive i slekta? Kanskje er det en sammenheng med bipolar lidelse?

For min egen del kan jeg verken si at jeg har funnet grunner i min barndom eller noe genetisk grunnlag i slekta.

Eneste er rusmisbruk og depresjoner blant familiemedlemmer.

Men det er ikke alle det bryter fullt ut hos. Og tilbakevendende depresjon er også en stemningslidelse, så antagelig må en regne med det. Og det er førstes de siste 10 åra at dette er noe man snakker om så det kan nok være mange "familiehemmeligheter" rundt det her.

Pussig at du nevnte alkoholikere. Mange periode-drankere har faktisk en bipolar lidelse i bunn. De drikker for å medisinere de psykiske plagene ved sykdommen.

I tillegg til de blodprøvene jeg nevnte bør du ta en EEG og/eller ERP test.En annen test er fMRI.

Dette gjøres ved sykehus. Få henvisining fra din lege.

Leste akkurat om det i Psykisk helse. Ganske interessant :)

Fant dessverre ikke denne artikkelen på nett, men skal se etter mer dokumentasjon angående den elektriske aktiviteten i hjernen og stemningslidelser senere.

Hvis det er en forstyrret aktivitet i hjernen samtidig med en stemningslidelse så kan epilepsi-medisiner gjøre en helt frisk.

Fagpersoner med greie på dette:

Ulrik Malt ved Psykosomatisk avdeling, Rikshospitalet.

Hans Løvdahl, psykiater og doktorgradsstipendiat

Står en artikkel om dette i Psykisk helse 3/2003 s 5.

(Har bladet ofte på poliklinikker og i mange bibliotek)

Så fint at du nevner det. Jeg vet at det er mye "merkelig" i min mors familie. Og skal sant sies var hun merkelig selv. Men som du sa så er alt dette dysset ned. I det hele tatt finnes det mange "bygdetullinger" i familien, både alkoholikere, depressive, kreative mennesker. Skal undersøke litt med min søster. (Egentlig er hun litt hyper selv men..) - tuller.

Nei alvorlig. Dette var virkelig interessant.

Takker igjen. Som du skjønner er jeg igang igjen.... Men jeg er alene her i huset så det går greit. Legger meg snart osv.

Takk igjen. Setter umåtelig stor pris på det.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647591
Del på andre sider

Så fint at du nevner det. Jeg vet at det er mye "merkelig" i min mors familie. Og skal sant sies var hun merkelig selv. Men som du sa så er alt dette dysset ned. I det hele tatt finnes det mange "bygdetullinger" i familien, både alkoholikere, depressive, kreative mennesker. Skal undersøke litt med min søster. (Egentlig er hun litt hyper selv men..) - tuller.

Nei alvorlig. Dette var virkelig interessant.

Takker igjen. Som du skjønner er jeg igang igjen.... Men jeg er alene her i huset så det går greit. Legger meg snart osv.

Takk igjen. Setter umåtelig stor pris på det.

Klem fra

Du er litt hyper nå?

Det kan være som en rus.Man kan bli oppkvikket og gira, i hvertfall... Skriver du mer på dol når du har det slik?

Får håpe du er av de som ikke får fulle manier, det er ikke akkurat det stiligste. Men det kan bli en del artige historier av det om man har galgenhumoren i orden. :)

Søvn er viktig, ja. Og det er viktig å ikke sette i gang 100 prosjekter så man sliter seg totalt ut. For da er plutselig depresjonen der med sin klamme kalde hånd og tar deg ned til bakken igjen.

Interessant at du har opplevd en viss regelmessighet i svingningene dine. Det er noen som har det slik som du. Depresjon da og oppstemthet da.

Men ikke regn med at det vil fortsette slik. Plutselig snur det.. Men det kan og være at du hopper over en episode, så det er ingen grunn til å se svart på det heller..

Det er bra at du har god antidepressiv effekt av Remeron. Men hva syns du om det oppstemte periodene? Blir du sliten? Mister du kontrollen? Må du ta deg sammen?

Hvis det ikke fungerer helt slik du vil bør du i samarbeid med psyk'n vurdere en stemningsstabilisator.

Lamictal gir ikke vektøkning og i tillegg så virker den ikke _så_ bra på det maniske.

Kanskje vil det fungere litt bedre? Det er i hvertfall anbefalt at en skal bruke en stemningsstabilisator av et eller annet slag.

God-natta-klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647631
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er litt hyper nå?

Det kan være som en rus.Man kan bli oppkvikket og gira, i hvertfall... Skriver du mer på dol når du har det slik?

Får håpe du er av de som ikke får fulle manier, det er ikke akkurat det stiligste. Men det kan bli en del artige historier av det om man har galgenhumoren i orden. :)

Søvn er viktig, ja. Og det er viktig å ikke sette i gang 100 prosjekter så man sliter seg totalt ut. For da er plutselig depresjonen der med sin klamme kalde hånd og tar deg ned til bakken igjen.

Interessant at du har opplevd en viss regelmessighet i svingningene dine. Det er noen som har det slik som du. Depresjon da og oppstemthet da.

Men ikke regn med at det vil fortsette slik. Plutselig snur det.. Men det kan og være at du hopper over en episode, så det er ingen grunn til å se svart på det heller..

Det er bra at du har god antidepressiv effekt av Remeron. Men hva syns du om det oppstemte periodene? Blir du sliten? Mister du kontrollen? Må du ta deg sammen?

Hvis det ikke fungerer helt slik du vil bør du i samarbeid med psyk'n vurdere en stemningsstabilisator.

Lamictal gir ikke vektøkning og i tillegg så virker den ikke _så_ bra på det maniske.

Kanskje vil det fungere litt bedre? Det er i hvertfall anbefalt at en skal bruke en stemningsstabilisator av et eller annet slag.

God-natta-klem fra

Masse å tenke på her soleil. Jeg svarer deg mer utfyllende imorgen når jeg har litt bedre konsentrasjon. Jeg må faktisk legge meg nå skal jeg klare morgendagen.

Godnattaklem til deg da fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-647644
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er litt hyper nå?

God-natta-klem fra

Hei igjen. Beklager at jeg ikke har svart deg før. Hektisk på jobb nå i disse dagene.

Jeg føler meg ikke hyper idag. Mine perioder varer over uker/mnd med dager som er veldig opp hvor jeg har mistet kontrollen tidliger (før jeg visste hva det var). Nå er jeg obs på dem og klarer å ta meg kraftig isammen. Enten doper jeg med ned eller så finner jeg noe å ta det ut over. Det største problemet er at jeg har brukt mye penger på shopping, samt andre ting jeg ikke har så veldig lyst å komme inn på. Nå når jeg er klar over det har jeg klart å stoppe de "verste" konsekvensene. Galgenhumor er bra å ha. Den må jeg bruke med hensyn til stoffskifte "problemene" mine og. Jo den er i behold.

Jeg har ennå ikke klart å fortelle psykiateren om de "verste" konsekvensene. Pengeforbruket er han klar over. Men, men med tid og stunder så kanskje.

Du spør om jeg skriver mer på dol når jeg er hyper, og ja jeg tror det.

Får se om psyken tror jeg trenger stabiliserende medisin. Går når tålig bra med kombinasjonen cipramil og remeron foreløpig.

Takk for all støtte Soleil, det tar nok litt tid før jeg venner meg til, og aksepterer/kontrollerer dette. Men det er godt å vite at det har en forklaring.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-650419
Del på andre sider

Hei igjen. Beklager at jeg ikke har svart deg før. Hektisk på jobb nå i disse dagene.

Jeg føler meg ikke hyper idag. Mine perioder varer over uker/mnd med dager som er veldig opp hvor jeg har mistet kontrollen tidliger (før jeg visste hva det var). Nå er jeg obs på dem og klarer å ta meg kraftig isammen. Enten doper jeg med ned eller så finner jeg noe å ta det ut over. Det største problemet er at jeg har brukt mye penger på shopping, samt andre ting jeg ikke har så veldig lyst å komme inn på. Nå når jeg er klar over det har jeg klart å stoppe de "verste" konsekvensene. Galgenhumor er bra å ha. Den må jeg bruke med hensyn til stoffskifte "problemene" mine og. Jo den er i behold.

Jeg har ennå ikke klart å fortelle psykiateren om de "verste" konsekvensene. Pengeforbruket er han klar over. Men, men med tid og stunder så kanskje.

Får se om psyken tror jeg trenger stabiliserende medisin. Går når tålig bra med kombinasjonen cipramil og remeron foreløpig.

Takk for all støtte Soleil, det tar nok litt tid før jeg venner meg til, og aksepterer/kontrollerer dette. Men det er godt å vite at det har en forklaring.

Klem fra

Hei, så tilfeldigvis innlegget ditt... :)

Har du det sånn du? Hm.

Du er veldig hyggelig på Dol - ja, sikkert ellers også, hehe - ønsker deg alt godt og styrke til å mestre livet.

Lørdagsklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-650423
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei, så tilfeldigvis innlegget ditt... :)

Har du det sånn du? Hm.

Du er veldig hyggelig på Dol - ja, sikkert ellers også, hehe - ønsker deg alt godt og styrke til å mestre livet.

Lørdagsklem fra

Helt greit det. Takk for sånn tilbakemelding.

Vel det sies jeg er en humørspreder og et omtenksomt menneske som lytter til andre og bekymrer livet av meg, bokstavelig talt, for kolleger, familie og venner. Vel jeg har fått betale for det, jeg glemmer nemlig meg selv.

Når det gjelder mine hypre perioder så er det en godt bevart hemmelighet som bare min beste venninne har innsyn i. Hun holder meg i bånd og trekker meg ned på jorden igjen.

Liker deg og jeg favn.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-650428
Del på andre sider

Annonse

Klem fra

Jeg er også vill til å shoppe. :)

Blir litt rusa av å ha kjøpt noe fint. Nå vurderer jeg å kjøpe meg en knalltøff sykkel til 8000 kroner.

http://www.hardrocx.no/2001/c4stor.htm

Det er nok mer impulsive ting man gjør og uheldige ting man repeterer som gir ubehagelige konsekvenser.

Impulskontrollen kan 'ute av drift' når en er hyper. En kan gjøre og si ting som en ikke ville sagt ellers.

Stoffskiftet kan ha mye å si for helsa, både psykisk og fysisk.

Tar jevnlig prøver for stoffskiftet selv, men det er mest for at Litium kan herpe skjoldbrukskjertelen.

Så det.

Nå skal jeg faktisk på shopping hvert øyeblikk. Venter på at muttern skal plukke meg opp. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-650447
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg er også vill til å shoppe. :)

Blir litt rusa av å ha kjøpt noe fint. Nå vurderer jeg å kjøpe meg en knalltøff sykkel til 8000 kroner.

http://www.hardrocx.no/2001/c4stor.htm

Det er nok mer impulsive ting man gjør og uheldige ting man repeterer som gir ubehagelige konsekvenser.

Impulskontrollen kan 'ute av drift' når en er hyper. En kan gjøre og si ting som en ikke ville sagt ellers.

Stoffskiftet kan ha mye å si for helsa, både psykisk og fysisk.

Tar jevnlig prøver for stoffskiftet selv, men det er mest for at Litium kan herpe skjoldbrukskjertelen.

Så det.

Nå skal jeg faktisk på shopping hvert øyeblikk. Venter på at muttern skal plukke meg opp. :)

Drittstilig sykkel. Brukte 2000 på klær til guttungen forleden dag. Men han trengte det så sånn er det.

Håper du finner noe fint. Jeg skal betale sydenturen idag så der går 16000, og resten av feriepengene. Betalte halvparten igår. Klarte å rote med det og så sånn er det.

Kos deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109523-soleil/#findComment-650469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...