Gå til innhold

Helt uten overskudd. (langt)


Kika

Anbefalte innlegg

Hei.

Først vil jeg få si at jeg nok har vært en av de veldig heldige, med at jeg ikke har hatt noen plager så langt i svangerskapet, litt trøtt helt i førsten, men ellers ikke noe.

Men, er nå 30+5 uker påvei, og føler meg helt tappet for krefter.

Jobber 100% på et sentralbord, veldig rolig sådan, men jeg må nå engang være her. Pluss at jeg er på skole hver 3. helg, nå før jul skal jeg annen hver helg.

Jeg er en person som sjelden klager, men nå for tiden er jeg så sliten at jeg har bare lyst til å gå hjem å legge meg under dyna.

Har heletiden gledet meg til jul, men nå har jeg begynt å bekymre meg for hvordan jeg skal få gjort alt som må gjøres.

Som sagt har jeg egentlig ingen store plager, har begnt å sove litt dårligere på natta pga av vondt i hoftepartiet, men regner ikke med at dette er bekkenløsning, for så snart jeg bare får beveget litt på meg, så mykes det opp igjen. Men, det at jeg sover litt dårlig på natta går ut over resten av dagen, for jeg har bestandig krevd mye søvn.

Det jeg lurer på er om du har noe tips til hva jeg kan gjøre fram til jul? Har aldri vært sykemeldt i hele mitt liv, kan man få sykemelding bare av at man er trøtt og sliten? Så snart jeg kommer hjem fra jobb så slapper jeg av, eller prøver.

Ville vanligvis ikke bekymret meg, men tenker jo på det lille livet jeg bærer på, at h*n kommer først.

Skal ikke til kontroll før om to uker, og vil ikke plage dem dersom det ikke er noe de kan gjøre, derfor vil jeg bli veldig takknemlig for svar fra deg.

På sist kontroll var Hb=11,6 og BT 120/75 så det skulle jo være normalt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Med många saker runt dig; graviditet, 100% arbeid, skolearbeid, juleforberedelser, dålig nattsömn osv , så har jag stor förståelse för att du kjänner dig trött och sliten. Det blir för stor belastning för din kropp både fysiskt och psykiskt när du nu har kommit så långt i graviditeten. Du får nog sätta dig ned och se vad du kan ändra på för att inte bli så överansträngd.Att undvika stress och för hård ansträngning är saker som du måste ändra på. Att gjöra skolarbete på helgerna i tillägg till full jobb, hörs för mycket ut tycker jag. Att bli sjukskriven pga att du är utsliten kan bli aktuellt, men jag tycker att du först skall försöka att ändra på andra saker runt dig. Du måste tala om för din mann hur du kjänner det, så att han kan avlasta dig med hemmarbetet fram till jul. Din blodprosent och blodtryck var fin så jag tror inte att det har med det att gjöra. Att sova sämre i slutet av graviditeten hör till det normala, då man har svårt att hitta någon bra sovställning och är uppe och kissar ofta på natten. Jag utgåt i från att du äter vanlig sund kost, så att du får i dig alla nödvändiga vitaminerna. Kanskje du behöver lite vitamin tillskott? Att gå turer gjör ofta att man blir piggare. Jag hoppas att du kan ändra på något i ditt liv just nu, så att du kan få lite överskott tillbaka. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...