Gjest - bekymret74 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg fikk Kestine i forrige uke da jeg var hos legen for pollenallergi. Idag snakket jeg med en venninne, som hadde kastet Kestine da den hadde gitt henne voldsomt eksem, tross at legen benektet det kunne være den medisinen som utløste det. Hun fikk den nemlig mot elveblest. Jeg ble litt skeptisk, for den siste uken er jeg blitt veldig plaget med ansiktshuden, som er sår, rød og "vablete".Og lurer nå på om det kan være pga Kestine. Og hvorfor fikk vi samme medisin mot så forskjellig allergi?? * * * I tillegg lurer jeg på...det står i pakningsvedlegget den ikke skal bruker ved leversvikt eller ved ujevn hjerterytme (noe sånt). Je har avgitt prøve med litt dårlige leverprøver, samt at jeg har bilyd på hjertet. Er dette da en medisin jeg burde bruke??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bokmerket Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 (spent på om du får svar) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/#findComment-646716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - bekymret74 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 (spent på om du får svar) Tusen takk. Det var akkurat det svaret jeg håpet på. lol 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/#findComment-646722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nestenlege Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Heisann, det virker ikke som du har bedt om noe svar fra fagpersonell, så da får jeg prøve å svare deg etter beste evne. Kestine er et mye brukt antihistamin, som har effekt på en rekke ulike tilstander, og man trenger ikke ha samme type allergi for å benytte medikamentet. Dvs. at det kan brukes mot alle allergiske reaksjoner (de eldre allergimedisinene brukes bla også mot reisesyke, kløe og som sløvende midler) Et meget anvendelig produkt, med andre ord! Det er mulig venninnen din har reagert mot innholdsstoffet i Kestine, men det er ikke oppført at eksem er en vanlig bivirking av medikamentet. Det er ikke så vanlig med reaksjoner på antihistamin, ihvertfall ikke alvorlige reaksjoner. Dersom du selv tror at problemene med huden din kan ha med tablettene å gjøre, synes jeg du skal ringe til legen din og bytte til et annet medikament. Det er også mulig å kjøpe små pakninger på apoteket så du kan teste ut andre typer og se om du liker noen av disse bedre. (likeverdige medisiner er bla. Zyrtec, Xyzal, Aerius, Clarityn, alle fåes kjøpt reseptfritt på apoteket) Mht.advarsel om bruk ved dårlig leverfunksjon så gjelder det pga at medikamentet brytes ned i leveren og dermed kan hope seg opp i kroppen hvis dårlig funksjon. Tror ikke du trenger å bekymre deg for leverprøvene, litt avvik fra normalt trenger ikke å bety at du er syk (da ville vel legen tatt kontakt hvis han fant grunnlag for det) Tror heller ikke du trenger å bekymre deg for bilyden din. Risikoen ved bruk av Kestine gjelder for en helt spesiell form for rytmeforstyrrelse, som du antakelig ikke har. (Lang QT-tid på EKG. hvis det var av interesse å vite) For å oppsummere; jeg tror du kan ta det helt med ro. Kestine er hovedsakelig et uskyldig medikament. Hvis hudproblemet ikke blir borte kan du bytte merke eller ringe legen. Men du bør også vurdere å starte med eventuell nesespray eller øyedråper mot allergien også.. (hvis du er plaget med nysing eller røde øyne) Ofte har ikke tablettene god nok effekt til å lindre alle symptomene. Håper dette var til litt hjelp?? med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/#findComment-655742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke-så-bekymret-lenger Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Heisann, det virker ikke som du har bedt om noe svar fra fagpersonell, så da får jeg prøve å svare deg etter beste evne. Kestine er et mye brukt antihistamin, som har effekt på en rekke ulike tilstander, og man trenger ikke ha samme type allergi for å benytte medikamentet. Dvs. at det kan brukes mot alle allergiske reaksjoner (de eldre allergimedisinene brukes bla også mot reisesyke, kløe og som sløvende midler) Et meget anvendelig produkt, med andre ord! Det er mulig venninnen din har reagert mot innholdsstoffet i Kestine, men det er ikke oppført at eksem er en vanlig bivirking av medikamentet. Det er ikke så vanlig med reaksjoner på antihistamin, ihvertfall ikke alvorlige reaksjoner. Dersom du selv tror at problemene med huden din kan ha med tablettene å gjøre, synes jeg du skal ringe til legen din og bytte til et annet medikament. Det er også mulig å kjøpe små pakninger på apoteket så du kan teste ut andre typer og se om du liker noen av disse bedre. (likeverdige medisiner er bla. Zyrtec, Xyzal, Aerius, Clarityn, alle fåes kjøpt reseptfritt på apoteket) Mht.advarsel om bruk ved dårlig leverfunksjon så gjelder det pga at medikamentet brytes ned i leveren og dermed kan hope seg opp i kroppen hvis dårlig funksjon. Tror ikke du trenger å bekymre deg for leverprøvene, litt avvik fra normalt trenger ikke å bety at du er syk (da ville vel legen tatt kontakt hvis han fant grunnlag for det) Tror heller ikke du trenger å bekymre deg for bilyden din. Risikoen ved bruk av Kestine gjelder for en helt spesiell form for rytmeforstyrrelse, som du antakelig ikke har. (Lang QT-tid på EKG. hvis det var av interesse å vite) For å oppsummere; jeg tror du kan ta det helt med ro. Kestine er hovedsakelig et uskyldig medikament. Hvis hudproblemet ikke blir borte kan du bytte merke eller ringe legen. Men du bør også vurdere å starte med eventuell nesespray eller øyedråper mot allergien også.. (hvis du er plaget med nysing eller røde øyne) Ofte har ikke tablettene god nok effekt til å lindre alle symptomene. Håper dette var til litt hjelp?? med vennlig hilsen Tusen takk for svar! Nei, jeg hadde ikke bedt om svar fra lege (tenk at de har begynt å ta seg betalt, da..!), og dette var jo mer enn godt nok! Føler meg litt beroliget. Uansett, allergien gav seg, så jeg kuttet pillene, og huden ble bedre med en gang. Antagelig er det ikke så mye i luften jeg reagerer på akkurat nå, og det er jammen en lettelse! Igjen: tusen takk for svar. Skal prøve t de andre neste gang jeg får allergi og se hvordan de virker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/#findComment-655777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bokmerket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Heisann, det virker ikke som du har bedt om noe svar fra fagpersonell, så da får jeg prøve å svare deg etter beste evne. Kestine er et mye brukt antihistamin, som har effekt på en rekke ulike tilstander, og man trenger ikke ha samme type allergi for å benytte medikamentet. Dvs. at det kan brukes mot alle allergiske reaksjoner (de eldre allergimedisinene brukes bla også mot reisesyke, kløe og som sløvende midler) Et meget anvendelig produkt, med andre ord! Det er mulig venninnen din har reagert mot innholdsstoffet i Kestine, men det er ikke oppført at eksem er en vanlig bivirking av medikamentet. Det er ikke så vanlig med reaksjoner på antihistamin, ihvertfall ikke alvorlige reaksjoner. Dersom du selv tror at problemene med huden din kan ha med tablettene å gjøre, synes jeg du skal ringe til legen din og bytte til et annet medikament. Det er også mulig å kjøpe små pakninger på apoteket så du kan teste ut andre typer og se om du liker noen av disse bedre. (likeverdige medisiner er bla. Zyrtec, Xyzal, Aerius, Clarityn, alle fåes kjøpt reseptfritt på apoteket) Mht.advarsel om bruk ved dårlig leverfunksjon så gjelder det pga at medikamentet brytes ned i leveren og dermed kan hope seg opp i kroppen hvis dårlig funksjon. Tror ikke du trenger å bekymre deg for leverprøvene, litt avvik fra normalt trenger ikke å bety at du er syk (da ville vel legen tatt kontakt hvis han fant grunnlag for det) Tror heller ikke du trenger å bekymre deg for bilyden din. Risikoen ved bruk av Kestine gjelder for en helt spesiell form for rytmeforstyrrelse, som du antakelig ikke har. (Lang QT-tid på EKG. hvis det var av interesse å vite) For å oppsummere; jeg tror du kan ta det helt med ro. Kestine er hovedsakelig et uskyldig medikament. Hvis hudproblemet ikke blir borte kan du bytte merke eller ringe legen. Men du bør også vurdere å starte med eventuell nesespray eller øyedråper mot allergien også.. (hvis du er plaget med nysing eller røde øyne) Ofte har ikke tablettene god nok effekt til å lindre alle symptomene. Håper dette var til litt hjelp?? med vennlig hilsen #Det er mulig venninnen din har reagert mot innholdsstoffet i Kestine, men det er ikke oppført at eksem er en vanlig bivirking av medikamentet.# (Jeg er venninnen) Jeg er som sagt plaget med kronisk elveblest, og fikk etter lang ventetid endelig time hos hudlege. Hos han fikk jeg Kestine tabletter. Da jeg merket elveblesten komme, tok jeg en tablett. Hadde aldri vært så ille før. Full av vabler over hele meg. Jeg ble redd, og tok kontakt med denne legen på nytt. Svaret jeg fikk, da jeg spurte om dette var normalt var: (Jeg tenkte kanskje det var faenskapen som skulle ut av kroppen) "Nei, jeg har ikke hørt om denne reaksjonen før, bare ta tablettene som foreskrevet". Vel, jeg ventet 14 dager, forsøkte en tablett til, (uten antydning til elveblest denne gangen) med samme reaksjon. Kroppen full av elveblest, og rett i seng.. De tablettene havnet i dass.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109553-kestine/#findComment-655802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.