Gå til innhold

Så ensom og så sliten.........


happy1365380345

Anbefalte innlegg

happy1365380345

Jeg har i lengre tid vært syk. En treårsperiode med hovedsakelig angstproblematikk. Disse 3årene har kostet meg hele mitt sosiale liv, bortsett fra barn og sambo.

For en drøy uke siden møtte jeg veggen og ble lagt inn på sykehus med diagnosen høyt stoffskifte. Jeg er fullstendig utmattet, har ingen å snakke med - da min sambo nå er så sliten av sykdom og jobb at han bare snur seg rundt på sofan med en pute over hodet.

Jeg vet faktisk ikke om jeg klarer dette alene. Ligger her med haugevis av piller som skal tas til rett tid, orker nesten ikke gå og har en samboer som man kan si "møtte veggen av min sykdom" samtidig som jeg fikk min diagnose.

Hva gjør jeg? Noen som har noen fnugg av gode råd her? Jeg har lyst til å velge livet, men vet ikke lengre hvordan......for jeg har ikke krefter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kjære, søte happy!

Det er stoffskifte som er hovedproblemet ditt. Du må skjønne at vi er kjempemange som deg. Vi sliter ut oss selv, ektefelle/sambo, barn og familie på dette. Vi prøver å forstå og kjemper med oss selv for å "bli flinkere", men det er sykdommen vår.

Har du lest alle symptomene du kan ha når du har stoffskiftefeil, det er helt utrolig. Og det verste av alt er at alle er noe en eller annen har. Jeg er så trøtt av å høre, ja men sånn har jeg det også. Ja, de har en eller to av tingene på listen. Jeg har EN HEL HAUG av dem. Dårlig fordøyelse, depresjon, angst, vektøkelse (du er vel tynn), hoven føtter, hovne hender (ringene er for små), urolige ben, brennende føtter, tørt hår, tørr hud, dårlig hukommelse, mister ord, konsentrasjonsvansker, tappes for energi, trøtt, umotivert, initiativløs, "doven og lat", problemer med øynene og syn, osv, osv.

Husk du er ikke alene, du er kronisk syk, du er egentlig funksjonshemmet!

Vi er medlem av funksjonhemmedes forening, you see, så det er fomelt.

Nei takke meg vel for psykiatere, psykologer og fastleger. Kast dem holantivoll så de sie på reklamen. Hva vet de av hva vi sliter med.

Fyttigrisen dette ble langt. Men jeg er bekymret for deg! (Eller meg, eller....)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Kjære, søte happy!

Det er stoffskifte som er hovedproblemet ditt. Du må skjønne at vi er kjempemange som deg. Vi sliter ut oss selv, ektefelle/sambo, barn og familie på dette. Vi prøver å forstå og kjemper med oss selv for å "bli flinkere", men det er sykdommen vår.

Har du lest alle symptomene du kan ha når du har stoffskiftefeil, det er helt utrolig. Og det verste av alt er at alle er noe en eller annen har. Jeg er så trøtt av å høre, ja men sånn har jeg det også. Ja, de har en eller to av tingene på listen. Jeg har EN HEL HAUG av dem. Dårlig fordøyelse, depresjon, angst, vektøkelse (du er vel tynn), hoven føtter, hovne hender (ringene er for små), urolige ben, brennende føtter, tørt hår, tørr hud, dårlig hukommelse, mister ord, konsentrasjonsvansker, tappes for energi, trøtt, umotivert, initiativløs, "doven og lat", problemer med øynene og syn, osv, osv.

Husk du er ikke alene, du er kronisk syk, du er egentlig funksjonshemmet!

Vi er medlem av funksjonhemmedes forening, you see, så det er fomelt.

Nei takke meg vel for psykiatere, psykologer og fastleger. Kast dem holantivoll så de sie på reklamen. Hva vet de av hva vi sliter med.

Fyttigrisen dette ble langt. Men jeg er bekymret for deg! (Eller meg, eller....)

Mvh

Hei og takk for svar :)

Du er nå så søt - jeg måtte trekke litt på smilebåndet også mitt i den ellers tragiske dagen jeg har hatt :)

Vel, da erklærer jeg meg herved for funksjonshemmet og overrekker meg selv et skriv med påskriften "join the rest of us".

Jeg vil vel venne meg til dette før eller senere, men shit er det mulig å grine så mye da? Tror jeg snart havner inn pga uttørring jeg *griper etter Imsdalen sin* og vannmelon - jammy :)

Nok en gang takk for svar og link - har vært der og lest alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei og takk for svar :)

Du er nå så søt - jeg måtte trekke litt på smilebåndet også mitt i den ellers tragiske dagen jeg har hatt :)

Vel, da erklærer jeg meg herved for funksjonshemmet og overrekker meg selv et skriv med påskriften "join the rest of us".

Jeg vil vel venne meg til dette før eller senere, men shit er det mulig å grine så mye da? Tror jeg snart havner inn pga uttørring jeg *griper etter Imsdalen sin* og vannmelon - jammy :)

Nok en gang takk for svar og link - har vært der og lest alt :)

Det tar alltid litt tid å venne seg til at en er kronisk syk. Jeg har hatt ett år på meg og er ennå ikke helt med på notene.

Jeg nekter å tro at jeg ikke kan kontrollere kroppen min. Jeg nekter å innse at jeg ikke kan gjøre noe kun med å ikke ville være syk.

Derfor går jeg til psykiater og han skal liksom hjelpe meg haha, ja den er god. Jeg vil ikke har jeg sagt, dog ikke til ham.

Vel drit la gå, jeg skal nok klare meg. Har jo klart meg i mange år før jeg ble oppdaget så det går nok. *ser på pillecoctailen og gliser*

Takk og amen og så videre!

Sov godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Det tar alltid litt tid å venne seg til at en er kronisk syk. Jeg har hatt ett år på meg og er ennå ikke helt med på notene.

Jeg nekter å tro at jeg ikke kan kontrollere kroppen min. Jeg nekter å innse at jeg ikke kan gjøre noe kun med å ikke ville være syk.

Derfor går jeg til psykiater og han skal liksom hjelpe meg haha, ja den er god. Jeg vil ikke har jeg sagt, dog ikke til ham.

Vel drit la gå, jeg skal nok klare meg. Har jo klart meg i mange år før jeg ble oppdaget så det går nok. *ser på pillecoctailen og gliser*

Takk og amen og så videre!

Sov godt....

Jeg skal nok klare meg jeg også hihi. Må vente litt med pillene, men skåler i Imsdal :)

Sov godt du også :) Og takk for at du tar deg tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Jeg skal nok klare meg jeg også hihi. Må vente litt med pillene, men skåler i Imsdal :)

Sov godt du også :) Og takk for at du tar deg tid...

Alltid tid for gode Dol'ere.

Skål til deg og (i rødvin)

Gjeeesp...

*tabletten begynner å virke* stakkars meg imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...