Gå til innhold

slanking=depresjon?


vanilje

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å leve veldig sunt noen dager + å gå mye med staver. Kroppen hyler etter søtsaker og jeg blir bare mer og mer deprimert. Dette er virkelig tungt... før så hadde maten en dempende funksjon på følelsene, men den sunne maten fungerer ikke på samme måten.

Det er deprimerende å se de andre på avdelingen fråtse i kaker, snop og loff. Jeg merker jeg blir lang i blikket når jeg ser på dem og har funnet ut at jeg har det bedre alene inne på rommet mitt sammen med grønnsakene...

*SUKK*

Jeg håper dette bare er en kneik jeg må over før jeg blir vant til dette.

Trenger litt oppmuntring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje unne deg noe godt innimellom ?

Jeg tror hvis man går på altfor streng diett så vil man klare det en stund - men så får man en kjempesprekk og faller tilbake til gamle synder.

Du kan jo også prøve å finne sunne alternativer til snop - moreller/jordbær/druer osv.

Skal du spise sjokolade tar du den mørke med over 70% kakao - unn deg en is av og til.

Viktigste er at du stort sett spiser sunt - og kommer deg litt i bevegelse.

Så vil jeg tro at det er i begynnelsen det er verst også - nå har jo du tydeligvis holdt på noen dager og over den verste kneika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elise-linnea

Kanskje unne deg noe godt innimellom ?

Jeg tror hvis man går på altfor streng diett så vil man klare det en stund - men så får man en kjempesprekk og faller tilbake til gamle synder.

Du kan jo også prøve å finne sunne alternativer til snop - moreller/jordbær/druer osv.

Skal du spise sjokolade tar du den mørke med over 70% kakao - unn deg en is av og til.

Viktigste er at du stort sett spiser sunt - og kommer deg litt i bevegelse.

Så vil jeg tro at det er i begynnelsen det er verst også - nå har jo du tydeligvis holdt på noen dager og over den verste kneika.

Jeg tror vel depresjonen har vært der hele tiden, også når du overspiste. Du har døyvet de tunge følelsene med søtmat, nå trenger du andre, sunnere måter å møte depresjonen med.

Tror denne problemstillingen vil følge deg så mye som et år kanskje, siden blir det lettere. Når du "tar bort" en uvane, bør du fylle tomrommet med en sunnere vane, feks. har du sittet og spist foran tv, så strikk heller, eller kutt ned på tvtittingen.

Jeg anbefaler deg å gå på "slankekurs" eller lignende. Fedon Lindberg-klinikken skal være kjempebra. Å gå ned i vekt når man har en så høy vekt som det du har, uten oppfølging er mye vanskeligere enn med.

Jeg syns du er kjempeflink som har begynt å gå med staver! Bra! Når det gjelder hva andre spiser, så forsøk å minne deg om at det har du også forsøkt, og det gikk ikke videre bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iks.no

http://www.iks.no

Anbefaler deg å lese Matens mysterier, er en selvhjelpsbok for både anoreksi,bulumi og tvangsspising.

Den får du kjøpt i bokhandel eller lånt på bibliotek.

En ting du kan begynne med er, når du vil spise er å spørre deg selv:"Er jeg _egentlig_ sulten nå?"

Kjenn etter og vendt, gjør noe annet og se om du fremdeles er det. Prøv å hold faste måltider hver dag og hold deg til dem. Det gjør det litt lettere. Snakke med en ernæringsfysiolog burde du prøve.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel depresjonen har vært der hele tiden, også når du overspiste. Du har døyvet de tunge følelsene med søtmat, nå trenger du andre, sunnere måter å møte depresjonen med.

Tror denne problemstillingen vil følge deg så mye som et år kanskje, siden blir det lettere. Når du "tar bort" en uvane, bør du fylle tomrommet med en sunnere vane, feks. har du sittet og spist foran tv, så strikk heller, eller kutt ned på tvtittingen.

Jeg anbefaler deg å gå på "slankekurs" eller lignende. Fedon Lindberg-klinikken skal være kjempebra. Å gå ned i vekt når man har en så høy vekt som det du har, uten oppfølging er mye vanskeligere enn med.

Jeg syns du er kjempeflink som har begynt å gå med staver! Bra! Når det gjelder hva andre spiser, så forsøk å minne deg om at det har du også forsøkt, og det gikk ikke videre bra?

i innlegget ditt ? Får satse på at vanilje leser det uansett - eller du kan evnt. poste det på nytt *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ganske mye opp i vekt i fjor som følge av nye medisiner. Jeg måtte legge om kostholdet for å stabilisere vekten. Jeg slet også, men det ble lettere etter hvert. Jeg begynte å like veldig godt de sunne tingene, og savnet ikke det søte like mye. Jeg merker også at om jeg spiser mye søtt en periode kommer søtsuget tilbake. Så jeg tror akkurat det er en overgang. Jeg har også et spiseproblem og for meg hjalp det at jeg spiste sunt. Når en spiser sunt til vanlig kan en også tillate seg utskeielser en gang i blant, og da legger i hvert fall ikke jeg begrensninger på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...