Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg prøver å få et barn til.Vi har en sønn fra før.Men problemet er at jeg gjerne vil slutte før jeg er gravid.

Men bare å tenke på det,gjør meg rastløs og urolig.Røyker 10 til 11 røyk hver dag.Hvordan er det best å slutte?Kutte helt ut eller begynne å minske røyken?

Det er vel bare jeg som egentlig kan svare på det.Men vil gjerne høre erfaring fra andre.Takk på forhånd!

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil du ha en trøst - eller en påskjønnelse?

Den eneste måten å slutte på er å la være røyke.... Jeg har prøvd mange ganger, men denne gangen har jeg vært røykfri i snart 8 mnd.. Det går greit å slutte, det dumme jeg gjør for å greie det er å tygge nicorette tyggis. Jeg er like avhebgig av dem som jeg var av å røyke, men jeg plager ikke lungene mine med de ca. 70 kreftfremkallende... Så jeg innser at jeg fremdeles ikke har vent meg av med nikotin uff. Men alt er bedre enn å røyke.

Skrevet

Den eneste måten å slutte på er å la være røyke.... Jeg har prøvd mange ganger, men denne gangen har jeg vært røykfri i snart 8 mnd.. Det går greit å slutte, det dumme jeg gjør for å greie det er å tygge nicorette tyggis. Jeg er like avhebgig av dem som jeg var av å røyke, men jeg plager ikke lungene mine med de ca. 70 kreftfremkallende... Så jeg innser at jeg fremdeles ikke har vent meg av med nikotin uff. Men alt er bedre enn å røyke.

Lenge siden jeg skrev dette, måtte titte på tråden. Vel - jeg var bare der og slengte litt med leppa - egentlig har jeg ingen peiling på hvordan folk som forsøker å slutte sliter, pga. at jeg aldri har røykt, og kommer aldri til å begynne heller. Jeg er 48 år, jeg husker godt at når morsan tente på så søkte jeg dekning i et anna rom - og sånn har jeg det nå også. Jeg ser opp til dere som forsøker å slutte - lykke til:-)

Skrevet

Det er kun innstillinga det kommer ann på...ingenting annet...

Det dummeste du gjør nå er å psyke deg selv ned med tanker som; "å, dette blir vanskelig.."...Da kommer du nemlig til å synest synd på deg selv den dagen du sier at nå; NÅ slutter jeg...Og alle som har røykt, og som røyker, vet hvor godt det er med en røyk når en er deppa...

Det er ingen ulemper med å slutte...fordelene vet du om...Fokuser på de, og på det barnet du ønsker deg...

Stå på...husk; tankenes mekt skal du ikke undervurdere....det er der, og bare der, det ligger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...