Gjest stoiker Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ja hvis det bare er penger det står på skal jeg gjerne betale. Hei! Her er det mer enn kjønnssykdommer som plager mannen din. Det er den grunnleggende tilliten i tilværelsen som har fått seg en knekk, rett og slett. Han stoler ikke lenger på egen dømmekraft, og derfor heller ikke på tester og leger. Det vil alltid være mer bak neste blåne, enda en mulighet som må testes, fordi han ikke har fått tak i den grunnleggende mistilliten han har fått til seg selv og til tryggheten i tilværelsen - alt pga. ditt sidesprang. For noe han ikke trodde skulle skje, skjedde. Du var utro,og hans dømmekraft sviktet ham, fordi han ikke forventet det skulle skje, og ikke med en gang oppdaget det var i emning eller skjedde, jeg antar du var utro bak hans rygg uten at han visste det? - gjør at han ikke lenger stoler på det han selv oppfatter. Han tok så grunnleggende feil, han var trygg, men så var du utro. I tillegg kan han ikke lenger stole på deg, at du er den du utgir deg for, for har du gjort det en gang, kan du nok gjøre det en gang til. Han har vondt for å stole på seg selv, deg, leger - hva som helst. Har du forsikret ham om at dette var noe du aldri vil gjøre igjen? Går det an å tro på det? Har du ikke allerede brutt det løftet, er ditt ord noe verd? Det er slike ting han baler med, når han nå ber deg ta stadig nye prøver. Han trenger forsikringer om at tilværelsen er forutsigbar og trygg igjen. Hvordan kan du hjelpe ham, deg og dere tre med det? Dere to trenger god _terapi_- der dere får snakket skikkelig ut om tingene og bearbeidet dem ordentlig så dette utroskapet kan legges bak dere og tilliten til deg gjenoppbygges. Det aller viktigste du kan gjøre, er å innse hvor alvorlig dette - utroskapet - er for forholdet deres. Du har rett og slett ødelagt hele tilliten mellom dere, grunnmuren hans/deres er forrykket. Innse det. Jeg må anbefale Dr.Phil i denne sammenhengen, tv3 14.10 daglig, eller www.drphil.com. Han tar opp utroskap, han har noen gode råd. Jeg ble selv veldig utrygg da min mann var utro. ...fantasien løp løpsk. Seksuallivet ble helt ødelagt, jeg kunne ikke lenger stole på mine egne evner, min egen intuisjon, han kunne godt være utro igjen, uten at jeg skjønte det, tenkte jeg. Og komme hjem med HIV og hepatitt og andre ting som kunne gjøre ungene mine morløse. Til slutt klarte jeg ikke ligge med ham i det hele tatt. Men det var fordi han ikke ville snakke om dette, mente det ikke var mer å snakke om. Truet med nytt utroskap om jeg ikke sluttet gnåle om det. Jeg måtte gå ut av forholdet. Men du har vært villig til å strekke deg langt. Prøv om du kan finne en skikkelig god terapaut som kan hjelpe dere sammen! Dere trenger ikke flere tester, men å gjenoppbygge tilliten hans til seg selv, til deg, til dere. Lykke til! Håper virkelig at dere klarer dette! Begynn med en god klem og si til ham hvor lei du er for at du har fått ham til å tvile på dere med det du gjorde. Gi ham lov til å kjenne på sorgen over det som har gått i stykker og hjelp ham med å gjenoppbygge seg selv og tilliten til seg selv. Si at du vil gjøre alt du kan for at han skal kunne tro på forholdet deres og deg igjen -men at du ikke tror det skjer gjennom flere tester. Derimot gjennom samtale. Og tid. (Det du opplever, er noe som ofte skjer når det er noe vi er redde for: Vi overfører angsten til noe annet, mer forståelig eller akseptabelt. En god terapeut kan forklare dere dette slik at dere kan ta det egentlige problemet) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109805-kan-han-kreve-at-jeg-tester-meg/page/2/#findComment-655855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg sier som de andre her, eks-en din er drevet av hevn og bitterhet. Det er manisk og abnormalt å holde på sånn som han gjør. I og med at du gir etter for 'kravene' hans forteller du også implisitt at du har forferdelig dårlig samvittighet, at du er redd for at du er syk osv. Du bekrefter det som foregår i hodet hans. Jeg synes du skal slå deg til ro nå og oppfordre ham til å teste seg selv dersom han er redd for sykdommer. Det er ganske meningsløst å be andre undersøke seg for sykdommer hvis det er ens egen helse man er redd for... Han kan jo, teoretisk, ha blitt smittet av unevnelige sykdommer av nær sagt hvem som helst i og med at han neppe har vært seksuelt avholdende etter bruddet deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109805-kan-han-kreve-at-jeg-tester-meg/page/2/#findComment-655867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharniqua Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Hei! Her er det mer enn kjønnssykdommer som plager mannen din. Det er den grunnleggende tilliten i tilværelsen som har fått seg en knekk, rett og slett. Han stoler ikke lenger på egen dømmekraft, og derfor heller ikke på tester og leger. Det vil alltid være mer bak neste blåne, enda en mulighet som må testes, fordi han ikke har fått tak i den grunnleggende mistilliten han har fått til seg selv og til tryggheten i tilværelsen - alt pga. ditt sidesprang. For noe han ikke trodde skulle skje, skjedde. Du var utro,og hans dømmekraft sviktet ham, fordi han ikke forventet det skulle skje, og ikke med en gang oppdaget det var i emning eller skjedde, jeg antar du var utro bak hans rygg uten at han visste det? - gjør at han ikke lenger stoler på det han selv oppfatter. Han tok så grunnleggende feil, han var trygg, men så var du utro. I tillegg kan han ikke lenger stole på deg, at du er den du utgir deg for, for har du gjort det en gang, kan du nok gjøre det en gang til. Han har vondt for å stole på seg selv, deg, leger - hva som helst. Har du forsikret ham om at dette var noe du aldri vil gjøre igjen? Går det an å tro på det? Har du ikke allerede brutt det løftet, er ditt ord noe verd? Det er slike ting han baler med, når han nå ber deg ta stadig nye prøver. Han trenger forsikringer om at tilværelsen er forutsigbar og trygg igjen. Hvordan kan du hjelpe ham, deg og dere tre med det? Dere to trenger god _terapi_- der dere får snakket skikkelig ut om tingene og bearbeidet dem ordentlig så dette utroskapet kan legges bak dere og tilliten til deg gjenoppbygges. Det aller viktigste du kan gjøre, er å innse hvor alvorlig dette - utroskapet - er for forholdet deres. Du har rett og slett ødelagt hele tilliten mellom dere, grunnmuren hans/deres er forrykket. Innse det. Jeg må anbefale Dr.Phil i denne sammenhengen, tv3 14.10 daglig, eller www.drphil.com. Han tar opp utroskap, han har noen gode råd. Jeg ble selv veldig utrygg da min mann var utro. ...fantasien løp løpsk. Seksuallivet ble helt ødelagt, jeg kunne ikke lenger stole på mine egne evner, min egen intuisjon, han kunne godt være utro igjen, uten at jeg skjønte det, tenkte jeg. Og komme hjem med HIV og hepatitt og andre ting som kunne gjøre ungene mine morløse. Til slutt klarte jeg ikke ligge med ham i det hele tatt. Men det var fordi han ikke ville snakke om dette, mente det ikke var mer å snakke om. Truet med nytt utroskap om jeg ikke sluttet gnåle om det. Jeg måtte gå ut av forholdet. Men du har vært villig til å strekke deg langt. Prøv om du kan finne en skikkelig god terapaut som kan hjelpe dere sammen! Dere trenger ikke flere tester, men å gjenoppbygge tilliten hans til seg selv, til deg, til dere. Lykke til! Håper virkelig at dere klarer dette! Begynn med en god klem og si til ham hvor lei du er for at du har fått ham til å tvile på dere med det du gjorde. Gi ham lov til å kjenne på sorgen over det som har gått i stykker og hjelp ham med å gjenoppbygge seg selv og tilliten til seg selv. Si at du vil gjøre alt du kan for at han skal kunne tro på forholdet deres og deg igjen -men at du ikke tror det skjer gjennom flere tester. Derimot gjennom samtale. Og tid. (Det du opplever, er noe som ofte skjer når det er noe vi er redde for: Vi overfører angsten til noe annet, mer forståelig eller akseptabelt. En god terapeut kan forklare dere dette slik at dere kan ta det egentlige problemet) Takk for godt svar, stoiker, men jeg må bare få understreke at vi er ikke lenger er sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109805-kan-han-kreve-at-jeg-tester-meg/page/2/#findComment-657943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Takk for godt svar, stoiker, men jeg må bare få understreke at vi er ikke lenger er sammen. Så trist - i og med at det, etter hva jeg forsto, er barn inne i bildet? Ønsker dere lykke til i alle fall. Alle kan gjøre feil, så synd at dette gikk helt galt for dere. Lykke til, begge to - alle tre(?)! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109805-kan-han-kreve-at-jeg-tester-meg/page/2/#findComment-657973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.