Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

har med jevne mellomrom i det siste vært preget med en del røde prikker som klør noe forferdelig. Ikke særlig pent er det heller, for prikkene kommer i store "klaser". Må være noe spesielt jeg reagere på eller?

Har en del katter og en hund som ofte ligger i senga mi om dagen, så jeg er rimelig sikker på at det er årsaken til prikkene. Men noe som slo meg nylig var at disse prikkene har kommet med jevne mellomrom siden jeg debuterte med alkohol. Kan utslettet/kløen være en en reaksjon på alkoholen?

Forrige helg koste jeg meg med noen drinker i 9-10 tiden om kvelden, og ca kl 1-2 begynte det å klø noe kraftig på magen og venstre overarm. Våknet opp søndag med en nærmest helt rød mage og overarm. Så rett og slett ikke ut. Prikkene var mye mindre utover mandagen men fortsatt synlige som små klumper/hull. Har en del arr over hele kroppen etter disse prikkene.

Bør jeg passe på å holde dyrene ute av senga om dagen, eller er det alkoholen som har skylda?

På forhånd tusen takk

Gutt 17

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109841-r%C3%B8de-prikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å finne ut hva du er allergisk mot må du eliminere en av delene - ikke begge samtidig.

Fjern dyrene fra senga på mandag - så når fredagen kommer så tar du deg en dram eller 5. Se hva som skjer. Gjør det samme uka etter.

evt. omvendt - la dyra sove i senga og slutt med alkohol i en periode.

Men uansett - det er da en uting å ha dyr sovende i senga. De drasser jo masse med seg inn? Nå som det er sommer kan de ha fått flått f.eks ..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109841-r%C3%B8de-prikker/#findComment-648809
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...