Gå til innhold

Mening med livet som stygg


Gjest gutt 22 år

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 22 år

Hvordan er det mulig å finne en mening med livet som stygg?

Å aldri ha et forhold, aldri bli forelder osv.

Dette er ikke bare noe jeg innbiller meg, jeg ser faktisk ikke ut.

Er inne i en dyp depresjon på åttende året som jeg ikke klarer å kommer ut fra, mye grunnet komplekser ovenfor utseendet mitt, og for øyeblikket virker det mer håpløst enn noensinne.

Det er jo ikke min feil at jeg ser ut som jeg gjør. Hvorfor klarer jeg bare ikke å akseptere meg selv og gjøre det beste utav det? Har prøvd flere SSRI, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jobbline

Du har vært deprimert siden du var fjorten med andre ord. Da kan det ikke BARE være pga utseendet! Den gangen var du jo ikke ferdig utviklet. Mange som er lite å se på i den alderen, utviler seg til flotte mennesker bare de får noen år på seg.

Så siden depresjonen må (også) ha andre grunner, kan det være depresjonen selv som gjør at du ser så svart på ditt eget utseende. Kanskje det ikke er så 'ille' som du tror.

Og heldigvis så ER det ikke alle her i samfunnet som går etter et pent ansikt eller andre ytre ting. Det finnes jenter som heller ikke er fotomodeller. Det er bare å kikke seg rundt!

Mendu får vel hjelp med depresjonen enten via samtale elelr medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, du er ikke stygg i det hele tatt. For meg viker du litt kjent i det du skriver. jeg også synes jeg er stygg, men jeg må ha tro på meg selv noen ganger. det må du også ha når det gjelder deg selv og andre. det finnes noen som liker deg for den du er. Har selv vært deprimert i flere år. har du prøvd noe annet enn ssri? har du noen gang vært innlagt? kanskje det er det som skal til....

lykke til

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg er sikker på at du ikke er stygg, man er ofte mest kritisk når det gjelder en selv.

Det jeg tror, er at dine lave selvtilliten virker litt skremmende på jenter. Hvis du jobber med den, så vil du bli mer populær.

Dessuten, utseende er bare en brøkdel av deg. Du har vel mange gode sider? Prøv å vise de, i stedet for å fokusere på det du ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 22 år

Du har vært deprimert siden du var fjorten med andre ord. Da kan det ikke BARE være pga utseendet! Den gangen var du jo ikke ferdig utviklet. Mange som er lite å se på i den alderen, utviler seg til flotte mennesker bare de får noen år på seg.

Så siden depresjonen må (også) ha andre grunner, kan det være depresjonen selv som gjør at du ser så svart på ditt eget utseende. Kanskje det ikke er så 'ille' som du tror.

Og heldigvis så ER det ikke alle her i samfunnet som går etter et pent ansikt eller andre ytre ting. Det finnes jenter som heller ikke er fotomodeller. Det er bare å kikke seg rundt!

Mendu får vel hjelp med depresjonen enten via samtale elelr medisiner?

Heisann jobbline.

Du har helt rett, depresjonen er ikke utelukkende grunnet lav selvtilitt. Har hatt angst stort sett hele livet, noe som tilslutt utviklet seg til en depresjon, men føler at det mest av alt er utseendet som hindrer meg i å komme ut av depresjonen igjen.

Har gått i samtaleterapi og på medisiner i ett år nå, uten at det har hjulpet noe.

Jeg kan jo ikke utelukke at depresjonen til dels farger mitt bilde av meg selv, men jeg har jo øyne og vet hva jeg ser i speilet.

Du sier at ikke alle jenter er fotomodeller, men jeg har enda til gode å se en eneste "stygg" jente, eller gutt for den slags skyld.Føler at det bare er jeg som bare har vært max genetisk uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 22 år

En ting er sikkert, du er ikke stygg i det hele tatt. For meg viker du litt kjent i det du skriver. jeg også synes jeg er stygg, men jeg må ha tro på meg selv noen ganger. det må du også ha når det gjelder deg selv og andre. det finnes noen som liker deg for den du er. Har selv vært deprimert i flere år. har du prøvd noe annet enn ssri? har du noen gang vært innlagt? kanskje det er det som skal til....

lykke til

klem fra

Hei therzi. Takk for svaret.

Nei, jeg har ikke vært innlagt, men har vurdert i det siste om jeg kanskje skal undersøke muligheten rundt frivilllig innleggelse.

En innleggelse kan nok ikke bedre utseendet mitt, men kanskje det kan få meg til å akseptere meg selv slik som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CatePus

Hei therzi. Takk for svaret.

Nei, jeg har ikke vært innlagt, men har vurdert i det siste om jeg kanskje skal undersøke muligheten rundt frivilllig innleggelse.

En innleggelse kan nok ikke bedre utseendet mitt, men kanskje det kan få meg til å akseptere meg selv slik som jeg er.

Jeg vet det finnes en diagnose på mennesker som har et forvrengt speilbilde av seg selv, der de synes at deler av/hele kroppen er stygt og heselig - men jeg kommer ikke på hva det heter!!

Du er sikkert ikke stygg i det hele tatt, men det hjelper jo ikke at jeg sier det, gjør det vel?

Du trenger behandling!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jobbline.

Du har helt rett, depresjonen er ikke utelukkende grunnet lav selvtilitt. Har hatt angst stort sett hele livet, noe som tilslutt utviklet seg til en depresjon, men føler at det mest av alt er utseendet som hindrer meg i å komme ut av depresjonen igjen.

Har gått i samtaleterapi og på medisiner i ett år nå, uten at det har hjulpet noe.

Jeg kan jo ikke utelukke at depresjonen til dels farger mitt bilde av meg selv, men jeg har jo øyne og vet hva jeg ser i speilet.

Du sier at ikke alle jenter er fotomodeller, men jeg har enda til gode å se en eneste "stygg" jente, eller gutt for den slags skyld.Føler at det bare er jeg som bare har vært max genetisk uheldig.

Hei

Jeg tror heller ikke at du ser stygg ut, men når du har vært deprimert i så mange år, så gjør det noe med selvbildet til en men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier for jeg er IKKE noe pen, har aldri vært den som har hatt sjans på gutta men nå er jeg noen år eldre en deg så jeg bryr meg ikke så veldig mye om det lenger, selv om jeg kan ikke si at jeg liker å se meg selv i speilet.

Men jeg er enig med det som noen sa at alle går ikke etter utseende, jeg syns det viktigste er åssen en er som person.håper jeg ikke har skrevet noe gærent for jeg er veldig redd for å såre andre, men du skal vite at du er ikke alene om å føle det sånn som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det finnes en diagnose på mennesker som har et forvrengt speilbilde av seg selv, der de synes at deler av/hele kroppen er stygt og heselig - men jeg kommer ikke på hva det heter!!

Du er sikkert ikke stygg i det hele tatt, men det hjelper jo ikke at jeg sier det, gjør det vel?

Du trenger behandling!

:)

Det Catepus antagelig tenkte på var diagnosen BDD. (body dysmorphic disorder)

Dysmorfobi er også et navn på denne sykdommen.

http://www.bt.no/forbruker/helse/article116802

Hvis man har mistanke om at man har en psykisk lidelse eller man fungerer dårlig i hverdagen bør en ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 22 år

Glemte en ting i innlegget her.

Har hatt lyst til å begynne på treningsstudio en stund, men er redd for hva folk vil synes.

Redd for at folk skal lure på hva jeg gjør der for "jeg må jo forstå at trening ikke vil hjelpe når man er så stygg som meg".

Huff, nå høres jeg rimelig patetisk ut her, men er dette tanker dere ville tenkt om dere så "mindre tiltrekkende" folk på helsestudio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CatePus

Det Catepus antagelig tenkte på var diagnosen BDD. (body dysmorphic disorder)

Dysmorfobi er også et navn på denne sykdommen.

http://www.bt.no/forbruker/helse/article116802

Hvis man har mistanke om at man har en psykisk lidelse eller man fungerer dårlig i hverdagen bør en ta kontakt med lege.

Takk, soleil - det var akkurat det jeg tenkte på, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jobbline.

Du har helt rett, depresjonen er ikke utelukkende grunnet lav selvtilitt. Har hatt angst stort sett hele livet, noe som tilslutt utviklet seg til en depresjon, men føler at det mest av alt er utseendet som hindrer meg i å komme ut av depresjonen igjen.

Har gått i samtaleterapi og på medisiner i ett år nå, uten at det har hjulpet noe.

Jeg kan jo ikke utelukke at depresjonen til dels farger mitt bilde av meg selv, men jeg har jo øyne og vet hva jeg ser i speilet.

Du sier at ikke alle jenter er fotomodeller, men jeg har enda til gode å se en eneste "stygg" jente, eller gutt for den slags skyld.Føler at det bare er jeg som bare har vært max genetisk uheldig.

Som alle de andre som har svart deg så tror heller ikke jeg at du er stygg.

Angående treningsstudio. Begynn med en gang. Jeg kan garantere deg at du ikke vil bli sett rart på. Jeg trener på treningsstudio og har gjort det noen år. De som blir sett rart på når de kommer inn døren er faktisk de jentene som doller seg opp og går inn for å kle seg mest mulig sexy. Da kan du tro det fnyses rundt omkring :o)

Vet ikke om du trener noe nå, men når jeg trener får jeg ut en masse med frustrasjoner. Hvis jeg er trist og lei når jeg går på trening er humøret mye bedre etter en god treningsøkt. Alt blir ikke helt bra, men det blir bedre for en stund. Det kan være tøft å komme igang, men sett av faste treningsdager. Dessuten vil du selv se en utvikling i form og fysikk og kanskje det hjelper litt på selvbildet. Spør om hjelp hvis du ikke vet hva eller hvordan. De fleste mennesker er hygglige. Og de som jobber der er der for å hjelpe alle.

Støtter deg fullt ut i begynne å trene. Stå på :o)

Oj, så mye jeg har lyst å si til deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting i innlegget her.

Har hatt lyst til å begynne på treningsstudio en stund, men er redd for hva folk vil synes.

Redd for at folk skal lure på hva jeg gjør der for "jeg må jo forstå at trening ikke vil hjelpe når man er så stygg som meg".

Huff, nå høres jeg rimelig patetisk ut her, men er dette tanker dere ville tenkt om dere så "mindre tiltrekkende" folk på helsestudio?

"Huff, nå høres jeg rimelig patetisk ut her, men er dette tanker dere ville tenkt om dere så "mindre tiltrekkende" folk på helsestudio?"

Nei, overhodet ikkje. Folk flest tenkjer ikkje slik. Det er først og framst eit problem i hodet ditt - som gjer seg utslag i dårlegare sjølvtillit, som igjen fører til at du fell djupare ned i depresjonen, osv.

Trening er bra for alle delar av kroppen - både hode, armar og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stygg jente 20

Glemte en ting i innlegget her.

Har hatt lyst til å begynne på treningsstudio en stund, men er redd for hva folk vil synes.

Redd for at folk skal lure på hva jeg gjør der for "jeg må jo forstå at trening ikke vil hjelpe når man er så stygg som meg".

Huff, nå høres jeg rimelig patetisk ut her, men er dette tanker dere ville tenkt om dere så "mindre tiltrekkende" folk på helsestudio?

Hei..

Jeg ville bare si at jeg er en jente som føler mye av det samme som deg..Målet mitt er bare å "bli ferdig med livet".

Altså,få dagene til å gå,overleve..håpe at jeg får en dødelig sykdom og blir borte..

En av de få tingene jeg har stor glede av er trening.

Men jeg trener hjemme. Har treningsrom og trener minimum en time om dagen.

Jeg anbefaler absolutt trening!

Tør påstå at det er den som holder meg oppe om dagen..

Ønsker deg lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantus

Heisann jobbline.

Du har helt rett, depresjonen er ikke utelukkende grunnet lav selvtilitt. Har hatt angst stort sett hele livet, noe som tilslutt utviklet seg til en depresjon, men føler at det mest av alt er utseendet som hindrer meg i å komme ut av depresjonen igjen.

Har gått i samtaleterapi og på medisiner i ett år nå, uten at det har hjulpet noe.

Jeg kan jo ikke utelukke at depresjonen til dels farger mitt bilde av meg selv, men jeg har jo øyne og vet hva jeg ser i speilet.

Du sier at ikke alle jenter er fotomodeller, men jeg har enda til gode å se en eneste "stygg" jente, eller gutt for den slags skyld.Føler at det bare er jeg som bare har vært max genetisk uheldig.

Da tror jeg nok du ser på deg selv med mye strengere øyne enn du ser på de rundt deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utseendet ditt det er noe feil med, det er selvtilliten! Jeg kan jo fortelle deg at min bror ble hardt brannskadd og mistet ene beinet når han var 16 midt i verste tida. Mesteparten av kroppen hans er "stygg" og en amputasjon er jo nok til å avskrekke de fleste. Men han fortsatt å være Don Juan og har hatt nok av "babes" som ringer på døra. Nå er han blitt 20 og slått seg til ro med ei dama han planlegger å gifte seg med.

Jeg har også en venn med et litt spesielt utseende blant annet med deformert kjeve og manglende hake. Han har allikevel en fantastisk personlighet og har hatt opptil flere damer. Nei, ingen snur seg etter han på gata, men etter å ha snakket med han faller de pladask fordi han er så snill og morsom. Han tør å ta initiativet og tør å ha det morsomt.

Jeg vil ønske deg lykke til og i stedet for å jobbe med utseendet så jobb med selvfølelsen. Synes du selv at du er stygg så lyser det av deg. Begynn på kurs eller noe for å møte nye mennesker. La folk få oppleve deg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utseendet ditt det er noe feil med, det er selvtilliten! Jeg kan jo fortelle deg at min bror ble hardt brannskadd og mistet ene beinet når han var 16 midt i verste tida. Mesteparten av kroppen hans er "stygg" og en amputasjon er jo nok til å avskrekke de fleste. Men han fortsatt å være Don Juan og har hatt nok av "babes" som ringer på døra. Nå er han blitt 20 og slått seg til ro med ei dama han planlegger å gifte seg med.

Jeg har også en venn med et litt spesielt utseende blant annet med deformert kjeve og manglende hake. Han har allikevel en fantastisk personlighet og har hatt opptil flere damer. Nei, ingen snur seg etter han på gata, men etter å ha snakket med han faller de pladask fordi han er så snill og morsom. Han tør å ta initiativet og tør å ha det morsomt.

Jeg vil ønske deg lykke til og i stedet for å jobbe med utseendet så jobb med selvfølelsen. Synes du selv at du er stygg så lyser det av deg. Begynn på kurs eller noe for å møte nye mennesker. La folk få oppleve deg som person.

Bra innlegg, Copy.

Du setter det hele i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gutt 22 år...

Vet hvordan det er å føle seg stygg... Selv om andre kan si at man er jo helt normal osv... Er omtrent umulig å tro på. Det jeg ser i speilet, er noe som er forferdelig stygt, blir bare enda mer deprimert av å se meg i speilet... (Hvis det går an å bli mer deppa..)

Jeg har også begynt på 8. året med dette styret... Det kom snikende i 13 års alderen etter noe mobbing, fortrengt sorg etter dødsfall, etter flere år å blitt kontrollert og styrt av ei venninne osv...

Har i disse årene skadet meg selv.. Tatt overdoser.. Vert innlagt over 10 ganger på psykiatrisk... Rota meg bort i rus det siste året... Og har i flere år bare gått å ønska meg en dødelig sykdom. Så jeg kan dø vekk bare. SLippe å ta valget selv...

For det er ikke bare lett å ta skrittet å ta selvmord heller... Har forsøkt noen ganger med piller, men... Uten "hell"...

Skjønner at du har det jævlig. Det er uutholdelig å leve inni noe man hater å gå rundt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg ville bare si at jeg er en jente som føler mye av det samme som deg..Målet mitt er bare å "bli ferdig med livet".

Altså,få dagene til å gå,overleve..håpe at jeg får en dødelig sykdom og blir borte..

En av de få tingene jeg har stor glede av er trening.

Men jeg trener hjemme. Har treningsrom og trener minimum en time om dagen.

Jeg anbefaler absolutt trening!

Tør påstå at det er den som holder meg oppe om dagen..

Ønsker deg lykke til..

Jeg synes det er viktig å komme seg ut blant folk jeg da. Gutt 22 du har lyst å begynne å trene, bare gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...