Gå til innhold

Om å bli forstått


Gjest fuggelungen

Anbefalte innlegg

Gjest fuggelungen

Jeg har et stort problem med min samboer.(begge er 22år) Han har gått gjennom livet uten særlig motgang, ihvertfall psykisk.

Jeg har vært utsatt for overgrep som barn, voldtekt og mobbing. Har i mange år slitt med psykiske problemer og gått og går fortsatt til behandling. Har diagnosen "Uspesifisert blandet adferdsforstyrrelse og følelsesmessig forstyrrelse".

ting går opp og ned og jeg har nå lenge vært dårlig. problemet er at jeg ikke greier å få ham til å forstå.

han ber meg ta meg sammen og komme meg på jobb igjen( er nå sykemeldt) og om å slutte å synes synd på meg selv og slike ting.

Av og til er han vennligheten selv, og jeg føler at han tar vare på meg, men så blir han lei og sier slike ting. det er nok ikke alltid lett å bo sammen med noen med psykiske problemer, men jeg GREIER ikke alltid å ta meg sammen. jeg bruker alle krefter jeg har på å komme meg gjemmom dagen, og det greier ikke han å forstå som fint kan jobbe 14 timers dag.

jeg vet han er glad i meg og vil meg godt, men jeg greier ikke dette, jeg er kaskje ikke ment for å få familie..

har noen erfaring med dette, eller råd om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an å si tar deg sammen. Man er jo ikke sånn. Men mannfolk pleie å ikke skjonner det. Jeg selv har en diagnos som har gjørt ekteskap min vanskelig, men mannen min vet jo at jeg kan ikke bare si til meg selv, "Nå er det nok,ta deg sammen." Det eneste råd som jeg har er å begynne med familierådkontor (det har jeg og gjørt) for å kunne har parsamtaler, eller kan det hjelper med kommunisere følelse. Vet han at du føler slik? Av og til glemmer vi å fortelle de som er rundt oss hvordan vi egentlig har det. Og det har de rett å vite. Situasjonen din høres ikke lett ut. Håper jeg hjalp noe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å få til en fellesamtale med behandleren og mannen.

Eller som bedhead nevner: familieterapi.

Får han ikke nok og riktig informasjon om hva dette handler om så kan man heller ikke forvente at han forstår eller at han vil kreve mindre av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...