Gå til innhold

Så forvirret...Kan noen hjelper?


bedhead

Anbefalte innlegg

Akkurat nå jobber jeg som vikar, det vil si som ekstravakt. Hvis jeg er syk, jeg får betalt bare for de dagene som jeg har selv skrevet meg opp på. Ellers får jeg ikke noe, for jeg er ikke fast ansatte, gå ikke på turnus eller noe sånn.

Har slitet med psykiske problemer i mange år og nå har jeg fått tilbud på dagpoliklinikk. Det går ut over 4 måneder, og skal være 4 dager hver uke, fra kl.9 til kl.15 eller noe lignede. Tydeligvis kan jeg ikke forsett med å jobber samtidig.

Vi sliter som familien økonomisk, og jeg er så redd hvordan jeg kan får det til hvis jeg takket ja til denne dag tilbud på psykiatriske dagpoliklinikk. Problemet er som jeg forstår det nå, at jeg har ikke rett til sykepenger. Jeg synes det er utrolig dumt siden jeg har jo jobbet siden November 2002, opp til 4 dager per uker, det vil si 16 dager per måneder.

Vet noen om det kan være aktuelt med dagpenger f. eks? Eller noe annen form økonomiske støtte for denne tid periode?

Hvis noen kan hjelper ble jeg så takknemlig...jeg blir helt syk av stressa her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje har du rett på rehabiliteringspenger?

Spør din lege/behandler eller spør på trygdekontoret.

Hvis ikke kan du ha rett på sosialhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kontakte poliklinikken, forklare situasjonen og spørre om de har noen forslag? Hvis de ikke har det er kanskje sosialkontoret det rette stedet å henvende seg.

Det ville være urimelig om du måtte avstå fra behandling pga en vanskelig økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...