Gå til innhold

Aargh.


Trist Bompibjørn

Anbefalte innlegg

Trist Bompibjørn

Så kom jeg meg endelig til å besøke henne på psykehuset. Hadde ikke noe lyst til å snakke med henne, og siden hun var neddopet så det holdt var det ikke mye til samtale.

Men så viser det seg da, at hun har gjort nok et forsøk - inne på avdelingen! Kjekt. Har man ikke opplevd skjermet avdeling før, så får man det da i hvertfall. Skjermet frem til 10/7 med døgnvakt.

Hvordan skal man forholde seg til dette? Avdelingen hadde ikke informert meg om dette, slik jeg forstod det ønsket hun ikke at jeg skulle få beskjed. Hva skal jeg tolke det som?

I tillegg kom det frem av den lille konversasjonen vi hadde akkurat det jeg var redd for - at hun hadde planlagt overdosen på mandag alt før hun forlot avdelingen på fredag. Ergo er alt vi snakket om i helgen bare løgn og bedrag.

Hvodan er det mulig for en lege å slippe ut en suisidal og psykostisk pasient med beskjed om at de hadde ikke noe mere tilbud før på mandag. Er de riv ruskende gale de som jobber der også?? Og ikke minst, hun bare tok en telefon på mandagsmorgenen å fortalte at hun ikke orket å komme til dagavdelingen. Uten at noen der reagerte! Argh..!

Jeg fant det svært vanskelig å snakke med henne også. Ikke bare fordi hun forståelig nok hadde fått seg en "liten en" i rompa, men også fordi vakten satt ca 1.5 m fra meg hele tiden. Da er det lett å si det man ønsker - ikke det at jeg viste det alikevel, men kan de ikke trekke seg tilbake noen meter mens jeg er der?

Ikke klarte jeg å si at jeg er glad i henne heller. Hva skal man si, akkurat nå både hater jeg henne og elsker henne. Hun kom med en sarkastisk "jeg er glad i deg jeg også" når jeg gikk uten å si det til henne, jeg klare ikke å svare. Og nå sitter jeg her og er overbevist om at jeg sikkert har kostet henne noen ekstra dager på skjermet.

Så aargh. Det er det eneste jeg har å si for tiden. Aargh...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et tips bare..

Det kan hende hun ikke ville du skulle vite noe pga hun ikke vil belaste deg mer enn hun gjører(eller føler at hun gjør).

Kan hende jeg tar feil, men det er jo ikke utenkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...