Gå til innhold

Misunnelse, sjalusi, hat?


Gjest Ole23-1980

Anbefalte innlegg

Gjest Ole23-1980

jeg har i det siste merket en forandring i meg. det er at jeg blir så fort misunnelig og begynner å hate det mennesket. jeg var ikke slik før men etter år med dårlig selvtillit og problemer så har dette toppet seg. før kunne jeg gratulere en person og mene det men nå vil jeg at de skal få problemer og at de dør.

jeg selv har hatt masse sosiale problemer der jeg føler at jeg er uinteressant som person og at andre ikke liker meg. dette føler jeg på skolen og ellers. jeg føler at jeg ikke får den respekten jeg fortjener og at jeg blir forbigått av alle.

jeg er fryktelig sint på min far som aldri har støttet meg. en kompis av han pleide å mobbe meg for høyden min og da var jeg bare 15 år, dette har påvirket meg og min far sa ikke et ord i mitt forsvar. min mor er syk og hu er nesten sinnsyk. det er bare medisiner som holder henne oppe.

jeg misliker veldig en kompis av meg fordi han blir så fort kjent med folk og at han har ingen problemer sosialt sett. jeg føler meg så uinteressant og er helt utenfor. det er perioder der jeg ikke gidder å holde kontakt med denne vennen min. vi hadde problemer før men ble venner men nå hater jeg han. jeg hater alle som har suksess. jeg vil ikke være sammen med dem og vil bare være alene. jeg føler meg så utenfor i deres selskap. ikke er jeg kul men en kjedelig fyr.

dritt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker på meg som om du har mye sinne og bitterhet inni deg! Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din og få henvisning til en psykolog. Jeg tror du vil ha god nytte av terapi som kan hjelpe deg å få ut noe av dette uten at det ødelegger forholdet ditt til andre mennesker og omgivelsene.

Det er klart det er vanlig å kjenne misunnelse dersom noen gjør det mye bedre enn en selv eller har mye mer penger enn en selv eller lignende. Men det er litt forskjell på det og på å hate dem og ønske dem døde. DET er tegn på at det er DU som ikke har det så godt med deg selv.

Be om hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...