Gå til innhold

Ang. fortidlig fødsel


Tigerjenten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg gravid i 30. svangerskapsuke og venter nr 2. Fødte en velskapt gutt i uke 38, altså 13 dager før Tul i 96.

Sist jeg var på kontroll lå barnet med hodeleie (godt ned i bekkenet, ikke festet)og alt var bare bra.

Mitt spørsmål er: hvor stor sjanse er det for at jeg kommer for tidlig denne gangen også. Har hørt at det er vanlig å komme tidligere neste gang. Er dette tilfelle eller?

Da jeg spurte legen om dette sa han at han ikke kunne si noe, men jeg har blitt lovet ekstra oppfølgning de siste ukene, da jeg er yrkesaktiv og i fin form har tenkt å arbeide fram til de tre ukene før termin. Sist fikk jeg bare 1 uke perm. fra jobb før jeg fødte.

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde ikke at fødsel to uker før terminen ble regnet som for tidlig fødsel, jeg har alltid trodd at to uker før og etter terminen er det som regnes som normalt.

Jeg har hørt at at har man født prematurt barn(3 uker før terminen) så er det en statistisk sannsynlighet for at det skjer igjen. Men jeg tror ikke 2 uker for tidlig kommer inn under den statistikken. Legen min sa at dette gjalt barn som var født 3 uker eller mer for tidlig.

Dette er hva jeg har hørt , har selv født 5 uker for tidlig og er nå i uke 32 med andremann.

Jormor kommer sikkert med ett klokere svar. :0) Håper jeg ikke misforsto deg her.

Lykke til

Luka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at fødsel to uker før terminen ble regnet som for tidlig fødsel, jeg har alltid trodd at to uker før og etter terminen er det som regnes som normalt.

Jeg har hørt at at har man født prematurt barn(3 uker før terminen) så er det en statistisk sannsynlighet for at det skjer igjen. Men jeg tror ikke 2 uker for tidlig kommer inn under den statistikken. Legen min sa at dette gjalt barn som var født 3 uker eller mer for tidlig.

Dette er hva jeg har hørt , har selv født 5 uker for tidlig og er nå i uke 32 med andremann.

Jormor kommer sikkert med ett klokere svar. :0) Håper jeg ikke misforsto deg her.

Lykke til

Luka

Mitt første barn ble født 3-4 uker for tidlig, neste barn 10 uker for tidlig, 3 barn - ja, tro det eller ei kom på termindato og sistemann kom 4 uker for tidlig.

Det er egentlig helt umulig å spå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inte hört att nummer 2 kommer tidigare än nummer 1. Det är stor variasjon på detta och många faktorer som kan påverka en förtidig förlossning. Att föda 2 veckor innan termin är inte att föda för tidigt. Det ligger inom det normala att föda 2 veckor innan eller 2 veckor efter termin. Ultraljudsmätningen som bestämmer termin , måste ju ha vissa maginaler om de har räknat fel. Jag tror inte att du har någon ökad chans att föda för tidigt denna gången. Du kan lika gjärna gå över termin. Lycka till vdare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...