Gå til innhold

uteblitt menstruasjon i 3 mnd.


milleb

Anbefalte innlegg

Min datter på 24 år, som for tiden studerer i utlandet, er meget bekymret for tiden. Hun var hos gynekolig her hjemme i september, og fikk konstatert at hun hadde en bakterie i skjeden, og fikk medisin for dette. hun har ikke hatt menstruasjon siden september. Hun går på P-piller, hun har tatt flere graviditets-tester, og er ikke gravid. Kan det skylles hormon problemer? Jeg har hørt om et spesielt syndrom som rammer endel kvinner, som gir utslag som økt hårvekst, tap av menstruasjon/ vanskelig å bli gravid, vektøkning... Kan noen gi opplysninger om dette syndromet? Min datter hadde sett et TV program (i Storbr.) der det ble fortalt at noen kunne komme i overgangsalderen allerede som 18 og 20 åringer (uten at de hadde symptomer på dette..) hun er ganske bekymret, og vil gå til en ny lege på nyåret når hun kommer hjem, men finnes det noen råd?

hilsen en bekymret mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man bruker p-pille er det ikke helt sjelden at mensen stopper helt opp. Det har ikke noe med hormonforstyrrelser å gjøre, for med p-pille er det de som 'styrer' menstruasjonene. Hvis hun sjekker at hun ikke er gravid er det ikke grunn til å bekymre seg og egentlig ikke grunn til å gå til lege.

Hvis hun har stoppet med p-pille og ikke får mensen, er det en helt annen sak, da kan jeg komme med flere opplysninger. Da ber jeg deg legge spørsmålet inn på nytt.

Jeg svarer ikke på dine andre spørsmål da jeg tror det har liten aktualitet for din datters problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...