Gå til innhold

Det med sosial fobi...


Hildea

Anbefalte innlegg

Jeg lider av dette. For meg er det å treffe totalt ukjente mennesker ikke så galt, derimot å treffe ungdommer som jeg tror ler av meg, eller mennesker jeg kjenner overfladisk det aller verste! Da "må" du stoppe, snakke, smile etc. Det er ikke få omveier som har blitt benyttet:-) Heldigvis er det nå "solbrilletid"...Det jeg lurer på, er: Er det "ekte" sosial fobi jeg har siden ukjente mennesker jeg ikke trenger å snakke til, ikke plager meg å møte, men derimot mennesker jeg kjenner litt, men ikke har omgang med på sosialt plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest T-Puss

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Tror det er ganske normalt :-) Hater å møte kjentfolk jeg også. Ukjente går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nellyhy

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Tror det er ganske normalt :-) Hater å møte kjentfolk jeg også. Ukjente går greit.

I hvertfall enkelte kjente:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt typisk for sosial fobi.

Det har vel heller med dårlig selvtillit å gjøre ?

Les bøker om selvtillit - det er mye å hente der !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel heller med dårlig selvtillit å gjøre ?

Les bøker om selvtillit - det er mye å hente der !!!!

Det å treffe folk en kjenner, er en stor trussel. Det aktiviserer en " opplært " ungåelse adferd. Det betyr at personene vi treffer føles som en trussel. Vi gjør alt for å ungå dem. Men det er faktisk muligt å gjøre noe med. Jeg var en som låste meg inn i 14 dager i strekk, fordi jeg ikke kunne se folk i øyne.( Så måtte jeg ta meg i nakken å fungere igjen ) Så Det ble rett og slett en tilært situasjon som var normal for meg, for å overleve. Så det å snakke om selvtillit ,er bare et bi ord for en sykdom. Jeg tror at alle har god selvtillit. Men i visse situasjoner reagerer kroppen automatisk på situasjoner,som har blitt gjort om til en vane. For å bli kvitt den "vanen". Må en bli opplært på nytt. lære kroppen at de situasjonnene ikke er relevante. Men for å gjøre det, burde en ha hjelp til å begynne med. Som jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Tror det er ganske normalt :-) Hater å møte kjentfolk jeg også. Ukjente går greit.

Da er det bevist 100% at jeg har sosial fobi i allefall... Jeg hater også å møte kjentfolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...