Gå til innhold

Smi leir

Anbefalte innlegg

Eg er usikker på kva eg skal skrive.Men har bare lyst å dele med derre den leiren eg no har vore på.

Eg ser på meg sjølv som veldig heldig som får lov til å dra på en SMI leir.

Da er utruleg mange følelser i sving på en slik leir.Da å verre i sine egne følelser og ikke minst sjå andre sine,Da å gå fra latter til tårer og fra alvor til leik og omv. er sterkt å sjå og verre i.

Vi var mange mennesker der ikke hadde sett hverandre før.Men at vi alikevel kunne fungere som ei stor gruppe er utruleg bra.

Eg kunne nok skrevet side opp og side ner om dette men det eg vil nevne til slutt er at da var utrulig å sjå de ansatte som menneske. og ikke bare ansatt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid26

Hei Petro, vil bare si til deg at du må være stolt av deg selv og alle de framskrittene du har gjort, selv om livet - dagene - nettene fortsatt sikkert er som en berg og dalbane...så ikke glem å se alt det positive :-)

Vær stolt av deg selv og stå på videre.

Ikke gi deg jente!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/#findComment-651745
Del på andre sider

Så flott at du har vært på SMI leir, og det er klart at følelser blir satt i sving - du har vært på en leir hvor du også vet at de andre som er der - har den samme erfaring og har forferdelig mange av de samme følelsene som du har. Er det ikke litt godt da..å være sammen med noen som forstår og har den samme innsikt.....dele erfaringer...finne ut..." nei, jeg er ikke rar i det hele tatt":). Kjempefint at de ansatte også kunne vise seg som menneskelig i den sammenheng....men til syvende og slutt..så er også de mennesker og de tillot segselv å være det:) Men tviler ikke et øyeblikk at det var godt å se for dere brukere av SMI også...at de er kun mennesker...med følelser og innsikt...-Men samtidig så vekte dere brukere de ansatte at de også er mennesker...på lik linje som alle som har vært utsatt...og til syvende og sist...igjen...dere (brukere) er..vi er...alle mennesker med følelser...:)

Klems

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/#findComment-652530
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest lingo

Så flott at du har vært på SMI leir, og det er klart at følelser blir satt i sving - du har vært på en leir hvor du også vet at de andre som er der - har den samme erfaring og har forferdelig mange av de samme følelsene som du har. Er det ikke litt godt da..å være sammen med noen som forstår og har den samme innsikt.....dele erfaringer...finne ut..." nei, jeg er ikke rar i det hele tatt":). Kjempefint at de ansatte også kunne vise seg som menneskelig i den sammenheng....men til syvende og slutt..så er også de mennesker og de tillot segselv å være det:) Men tviler ikke et øyeblikk at det var godt å se for dere brukere av SMI også...at de er kun mennesker...med følelser og innsikt...-Men samtidig så vekte dere brukere de ansatte at de også er mennesker...på lik linje som alle som har vært utsatt...og til syvende og sist...igjen...dere (brukere) er..vi er...alle mennesker med følelser...:)

Klems

HVa mener du med mennesekr? Selvfølgelig er de mennesker. De ansatte på SMI er noen veldig bra mennesker i tillegg, og jeg har aldri opplevd at de prøver å late som om de bare er profesjonelle...

Følte det lå en kritikk bak innlegget ditt... Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med SMI, men den kritikken at de ikke er menneskelige fortjener de i hvertfall ikke!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/#findComment-661998
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

HVa mener du med mennesekr? Selvfølgelig er de mennesker. De ansatte på SMI er noen veldig bra mennesker i tillegg, og jeg har aldri opplevd at de prøver å late som om de bare er profesjonelle...

Følte det lå en kritikk bak innlegget ditt... Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med SMI, men den kritikken at de ikke er menneskelige fortjener de i hvertfall ikke!!!

For det første så var svaret til Petro, og Petro kjenner meg i RL.

Som Petro skrev synes hun det var utrolig og se de ansatte som mennesker og ikke bare som ansatte!

Mao. jeg har ingen negative eller motstriende meninger om de ansatte på SMI - de gjør en fantastisk jobb - men husk også at de er lønnet! De får betalt for deres "service" som enhver pyskolog". På en leir som varer over en hel uke så vil både ansatte og brukere bli enda mere kjent med hverandre på et litt mere "fritt" miljø, og det vil igjen skape rom for en frihet som t.o.m. for de som skal være "ledere" slipper seg litt løs på mange måter! - Og man blir enda mere kjent med hverandre!

Slik er det nemlig i jobbe-samfunnet....og jeg har erfart det så mange ganger..du blir faktisk ikke helt ordentlig kjent med vedkommende du jobber med før du treffer dem i et "friere" og sosialt miljø!

Så det var ingen kritikk overhodet, men et + for at brukere og deres terapeuter blir kjent med hverandre på et mere familiært plan! - Som igjen vil føre til et enda bedre samarbeid mellom SMI's terapeuter og brukere ved senteret!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/#findComment-662527
Del på andre sider

Gjest Lingo

For det første så var svaret til Petro, og Petro kjenner meg i RL.

Som Petro skrev synes hun det var utrolig og se de ansatte som mennesker og ikke bare som ansatte!

Mao. jeg har ingen negative eller motstriende meninger om de ansatte på SMI - de gjør en fantastisk jobb - men husk også at de er lønnet! De får betalt for deres "service" som enhver pyskolog". På en leir som varer over en hel uke så vil både ansatte og brukere bli enda mere kjent med hverandre på et litt mere "fritt" miljø, og det vil igjen skape rom for en frihet som t.o.m. for de som skal være "ledere" slipper seg litt løs på mange måter! - Og man blir enda mere kjent med hverandre!

Slik er det nemlig i jobbe-samfunnet....og jeg har erfart det så mange ganger..du blir faktisk ikke helt ordentlig kjent med vedkommende du jobber med før du treffer dem i et "friere" og sosialt miljø!

Så det var ingen kritikk overhodet, men et + for at brukere og deres terapeuter blir kjent med hverandre på et mere familiært plan! - Som igjen vil føre til et enda bedre samarbeid mellom SMI's terapeuter og brukere ved senteret!

Mvh

Jeg skjønner poenget ditt - og jeg ser jo at du ville si noe personlig til Petroline.

Men jeg håper du husker at du ikke kjenner alle her inne personlig - og selv om det sikkert var et personlig svar til nettopp henne, så leser mange andre svarene dine også - og jeg tror at flere tok det som meg: som kritikk. Jeg er heldig og har allerede hatt mye kontakt med SMI i Oslo, og vet at de er svært så menneskelige - men jeg tror at jeg ville blitt enda reddere for å oppsøke stedet, etter å ha lest innlegget ditt, hvis jeg hadde vært ny bruker. Kanskje en liten tanke bare? Jeg kan jo tenke meg at det er lett å bli litt vel personlig når man blir kjente med hverandre på nett - men husk at det er et åpent forum som veldig mange leser.

Ellers vil jeg bare si at Støttesenter mot Incest i Oslo jobber etter selvhjelps prinsippet - og de ansatte er ikke brukernes terapeuter, men de er fagpersoner - med egenerfaring - som hjelper oss på veien.

Jeg håper at ingen har blitt skremt bort til å ta kontakt med senteret. Det er veldig hyggelige mennesker som jobber der, og svært ivaretagende. Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110127-smi-leir/#findComment-663008
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...