Gå til innhold

Rescue Remedy (Bachs Blomstermedisin): HAR NOEN ERFARING?


Snøfrisk

Anbefalte innlegg

HEI!

Har søkt på dette her inne og leser at noen mener det virker virker like godt som Sobril.

Jeg skal bare ha noe som kan virke over en kneik eller to, men det må jo virke da!

Selvsagt kan jeg jo bare prøve det ut selv, men håper på tilbakemeldinger her.

Må ærlig innrømme at jeg stiller meg noe skeptisk til at det skal virke på angst/ uro og å få kroppen til å slappe av i en stresset periode slik Sobril kan hjelpe på.

Har også lest litt i en orienterings brosjyre om dette middel. Syns vel at det virker litt kvasi aktig at Bach kunne føle hva en blomst kunne hjelpe mot bare ved å holde den i sin hånd.

Jeg er en person som er åpen for det meste, men tenker at det er sundt å være kritisk og kreve at ting virker slik det forventes. At man ikke bare skal tro at det virker, men at det virker av seg selv!

Har nemlig hørt om folk som ikke helt vet om det virket etter at de hadde inntatt dette, før f.eks. eksamen eller før de skulle tale foran en folkemengde.

PÅ FORHÅND TAKK FOR SVAR!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd Rescue Remedy selv, men vet endel har fått hjelp ved sjokktilstander og når de har gruet seg til noe. Om virkningen er like bra som Sobril det vet jeg ikke. Kanskje du kan prøve det ut i en mindre presset situasjon først, før du kutter Sobrilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Rescue Remedy selv, men vet endel har fått hjelp ved sjokktilstander og når de har gruet seg til noe. Om virkningen er like bra som Sobril det vet jeg ikke. Kanskje du kan prøve det ut i en mindre presset situasjon først, før du kutter Sobrilen?

HEI!

Takk for respons, jubalong70.

Jeg bruker ikke Sobril, selv om jeg har prøvd det for lenge, lenge siden.

Jeg er egentlig ute etter noe som kan brukes når jeg skal igjennom noe som kan bli vanskelig (p.g.a. alle konsekvensene), ja som jeg sådan gruer meg enormt mye til!

Vet bare hvor stresset jeg kan bli da, og blir lett fylt av negative tanker som kan føre til at jeg får problemer med å gjennomføre det som er til det beste for min situasjon (er ikke spesielt deprimert).

Tenker at hviss en kan greie å slappe litt av midt oppi det hele, ja da blir det lettere å holde grublerier vekke!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det hjelper meg

Jeg har bestandig en flaske Rescue Remedy med meg. Det hjelper meg iallefall. Om det hjelper deg kan jeg jo ikke si. Det må hver og en prøve ut for seg selv. Blir vel som skolemedisiner det, de virker også på noen og ikke på andre.

Rescue Remedy bruker jeg som akuttmiddel, når jeg må ha rask effekt. Tar fem dråper på tunga med noen minutters mellomrom til jeg kjenner roen kommer.

Sobril har jeg bare fått 15mg av fra legen. Det bruker jeg hvis jeg skal ut og fly feks. Eller hvis jeg VET på forhånd at jeg skal gjennom noe som kommer til å gjøre det for vanskelig.

Sobril virker alt for langsomt til å være et brukbart middel når det oppstår ting akutt. Derfor MÅ jeg ha Rescue Remedy i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig en flaske Rescue Remedy med meg. Det hjelper meg iallefall. Om det hjelper deg kan jeg jo ikke si. Det må hver og en prøve ut for seg selv. Blir vel som skolemedisiner det, de virker også på noen og ikke på andre.

Rescue Remedy bruker jeg som akuttmiddel, når jeg må ha rask effekt. Tar fem dråper på tunga med noen minutters mellomrom til jeg kjenner roen kommer.

Sobril har jeg bare fått 15mg av fra legen. Det bruker jeg hvis jeg skal ut og fly feks. Eller hvis jeg VET på forhånd at jeg skal gjennom noe som kommer til å gjøre det for vanskelig.

Sobril virker alt for langsomt til å være et brukbart middel når det oppstår ting akutt. Derfor MÅ jeg ha Rescue Remedy i tillegg.

HEI!

Takk for respons.

Men spørsmålet mitt til deg blir, om det virker like godt som Sobril når det først virker? Og hvor lenge henger virkningen i? Jeg skjønner jo at det kommer an på inntaket, men likevel......

Håper ikke du syns jeg ble masete nå!!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det hjelper meg

HEI!

Takk for respons.

Men spørsmålet mitt til deg blir, om det virker like godt som Sobril når det først virker? Og hvor lenge henger virkningen i? Jeg skjønner jo at det kommer an på inntaket, men likevel......

Håper ikke du syns jeg ble masete nå!!!!

mvh

For meg kommer Sobril-effekten sakte, men holder i flere timer. Et middel for kjente påkjenninger, som eksamen og bryllup og andre ting du har vanskelig for å takle uten mye uro, og som du vet om på forhånd.

Rescue Remedy virker iløpet av minutter, men virkningen må vedlikeholdes med nye doser hvis det ikke virker sterkt nok med en dose. Altså et akuttmiddel ved situasjoner du ikke kan forutse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI!

Takk for respons, jubalong70.

Jeg bruker ikke Sobril, selv om jeg har prøvd det for lenge, lenge siden.

Jeg er egentlig ute etter noe som kan brukes når jeg skal igjennom noe som kan bli vanskelig (p.g.a. alle konsekvensene), ja som jeg sådan gruer meg enormt mye til!

Vet bare hvor stresset jeg kan bli da, og blir lett fylt av negative tanker som kan føre til at jeg får problemer med å gjennomføre det som er til det beste for min situasjon (er ikke spesielt deprimert).

Tenker at hviss en kan greie å slappe litt av midt oppi det hele, ja da blir det lettere å holde grublerier vekke!

mvh

Synes du skulle prøve jeg.

Ta 4 dråper på tungen annenhver time samme dag, og så rett før du "skal i ilden".

Fortell hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skulle prøve jeg.

Ta 4 dråper på tungen annenhver time samme dag, og så rett før du "skal i ilden".

Fortell hvordan det gikk da!

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=563409

Ja, jeg skal komme med tilbakemelding _hviss_ og når jeg har prøvd!

Hviss mitt forsøk på å komme med en link virker så les den (har fått litt opplæring på Åpent forum om dette i dag)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...