Gå til innhold

for mye prolaktin?


imli

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leste innlegg og svar om væske i brystene utenfor graviditet. Selv har jeg hatt konstant melkelignende væske siden jeg tok abort for 12 år siden(nå er jeg 32). Jeg har sagt fra om det hos flere gynekologer, men de har sagt at det er ufarlig. Nå er jeg i den situasjoenen at jeg er utredet for barnløshet, og står på venteliste til kunstig befruktning. Hormonprøver er normale, men jeg har en treg eggleder og laparoskopien viste litt overfladisk endiometriose som de fjerna. Gynekologen betegner det som smårusk i systemet. Det jeg lurer på er om melken i brystene også er en del av dette smårusket som til sammen gjør at jeg ikke blir gravid på normalmåten. Hvis grunnen til at jeg har melk i brystene er for høyt prolaktinnivå, ville det ha vist seg på de blodprøvene jeg har tatt for å sjekke eggløsning?

vennlig hilsen imli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått konstatert forhøyet prolaktinproduksjon, og går på tabletter mot det. Jeg synes du skal kontakte legen din og be om en blodprøve for å undersøke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er rutine å måle prolaktin (hormonet som kan gi melkesekresjon) ved utredning for barnløshet. Så mon ikke det er sjekket? Spør legene ved neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...