Gå til innhold

graviditet


Gjest redd

Anbefalte innlegg

Sist uke hadde jeg sex uten noen form for prevensjon. Ca. nå har jeg eggløsning. Kan jeg bli gravid? Kan jeg ha blitt gravid? I hvor lang tid fremover kan jeg bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at sædceller kan overleve opptil 72 timer etter samleie (3døgn).

Bare 72t?

Jeg hørte at sædceller kunne leve i opptil 14 dager når de først har klart å trenge seg inn i livmoren???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsningen kommer ca 14 dager før mensen. Man har mulighet for å bli gravid en periode på 6 dager som slutter ved eggløsningen, evt dagen etterpå.

Hvis du en annen gang har slikt ubeskyttet samleie, kan du kjøpe 'angrepille' på apoteket uten resept, den virker best i første døgnet etterpå, men kan forebygge tatt inntil tre dager etter samleiet. Ta en graviditetstest, hvis du er gått noen dager over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...