Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en dame på 34 år som har ei datter på 3 år. Jeg ønsker meg flere barn og dette resulterte i at jeg ble gravid i juni i fjor. Da jeg var 7 uker på vei begynte jeg å blø. Jeg trodde blødningene ville gå over av seg selv etterhvert men det gjorde det ikke så jeg kontaktet min fastlege som sendte meg til ultralyd undersøkelse. Der ble det konstatert at forsteret var dødt, og jeg måtte igjennom en utskrapning. Legen sa at jeg måtte vente i 3 måneder og så kunne jeg forsøke å bli gravid igjen. Nå har vi prøvd i 8 måneder uten å lykkes. Jeg mistenker at noe har skjedd under inngrepet som har gjort meg steril.Grunnen til denne mistanken er at jeg ble så fort gravid de to forrige gangene. Jeg blir like skuffet og lei meg hver gang jeg får mensen.Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110292-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanligvis går det fra 4-8 mnd før en kvinne i din alder blir gravid ved jevnlige forsøk. Sålende du har regelmessig menstruasjon, høres det lite sannsynlig ut at noe feil skulle ha hendt.Du kan selv kjøpe en eggløsningstest på apoteket for å sjekke at dette er iorden.

ved tvil kan legen din måle hormonene på ca. dag 20 i syklus. Dersom man har prøvd i 1 år uten å lykkes, er det vanlig med en utredning, da vil kanskje en ultralyd være det første man gjør. Tror det er dumt at dere stresser for mye; du har iallfall vist at du har god evne til å bli gravid. Mange lykkes i sommermånedene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110292-graviditet/#findComment-652496
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...