Gå til innhold

Plages av tarmgass

Gjest Fortvilet med magetrøbbel, alder 24

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet med magetrøbbel, alder 24

Jeg har siden slutten begynneslen av april blitt bevisst på at jeg har et tarmgass problem. Jeg har begynt å fise regelmessig hver dag, flere ganger daglig. Noe jeg ikke har vært plaget av før, da det skjedde ytterst skjelden.

Jeg har en sterk mistanke om at min tur til spania 3 uker i mars var da jeg fikk denne plagen. Før dette var jeg ei uke i russland.

Jeg kjenner mange i spania, så det ble mye spansk mat på meg - som kan ha gitt meg en bakterie som produserer unormalt mye gass.

Siden april har jeg hatt stort sett luktfrie gassutslipp, men en del dager med lukt har det vært. Noen er lydløse, men mange kommer med et brak.

Dette er meget plagsomt ettersom jeg jobber i butikk, og har en kjæreste som jeg tilbringer nesten all fritid med.

Jeg spiser uregelmessig siden jeg jobber deltid, og eller har sommerferie. Men det har jeg gjort i flere år, så det skulle ikke utgjøre noen forskjell. Jeg har variert kosthold, og spiser noen dager MYE og andre dager lite. Dette er også vanlig for meg. (Det har en viss innvirkning, men ikke stor nok til at endring der vil løse problemet)

Så det eneste jeg kan skjønne kan være en løsning, er å ta knekken på desse bakteriene jeg fikk i spania.

Jeg tok en antibiotika kur rett før jeg drog til spania, pga en sterk forkjølelse som jeg har 5 dager igjen av.

Jeg vil satse på at dette løser mine plager, om ikke dette forumet her kommer med andre forslag!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110296-plages-av-tarmgass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ALDRI ta antibiotika uten å ha fått det fra legen, og du skal ALLTID ta _alle_ tablettene du har fått beskjed om hvis du får en kur.

Så ikke finn på å ta litt antibiotika du bare har liggende... Gå heller til legen og forklar situasjonen, hvis du ikke får noen strålende kjerringråd her da, som fikser det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110296-plages-av-tarmgass/#findComment-652338
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...