Gå til innhold

hjerteflimmer???


nervevrak83

Anbefalte innlegg

nervevrak83

Hei hei, jeg er en jente på 20 år som lider av angst! Det som jeg lurer på er om angst kan forårsake hjerteflimmer, eller om det rett og slett er pga hjerteflimmer jeg har angst? Jeg føler meg ikke redd, men er konstant svimmel og føler at jeg holder på å besvime. Hjertet mitt hopper i utakt hele tiden, og det er veldig ubehagelig! Bør jeg gå til legen med dette eller går det over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Hei :)

Føler med deg. Har hatt det mange ganger selv og lider av angst.

Det er fryktelig ubehagelig.

Det er utrolig sjelden noen på din alder har noen andre typer hjerteproblemer.

Ta deg en tur til legen uansett, og få sjekket hjertet ditt. Det er en enkel EKG som skal til og da er alt du bekymrer deg for utelukket.

Vi med angst blir sjelden rolige før ting er utredet.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei nervevrak.

Er du medisinert for angsten din? Jeg har angst og depresjoner og det utarter seg sånn at jeg får hjertebank og skjelvinger i hele kroppen. Dette ligger under hele tiden men er sterkere i perioder og når jeg er sliten eller blir engstelig for noe (evt. får angst).

Jeg tror du bør gå til legen og få h*n til å vurdere om du bør medisineres eller endre dosen dersom du går på medisin nå! Du kan også få hjertebank o.l. dersom du er feilmedisinert.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak83

Hei :)

Føler med deg. Har hatt det mange ganger selv og lider av angst.

Det er fryktelig ubehagelig.

Det er utrolig sjelden noen på din alder har noen andre typer hjerteproblemer.

Ta deg en tur til legen uansett, og få sjekket hjertet ditt. Det er en enkel EKG som skal til og da er alt du bekymrer deg for utelukket.

Vi med angst blir sjelden rolige før ting er utredet.

Lykke til !

Takk for svar:)

Så det er altså sjelden at unge folk får hjerteflimmer? Det var jo litt betryggende å høre. Men noe er iallefall ikke som det skal være, for det stakkars lille hjertet mitt jobber som en helt hele dagen, og det ser ikke ut som om det har tenkt til å roe seg ned. Før fikk jeg hjertebank når jeg gikk på bussen, i butikken o.l, men nå har jeg det konstant! Jeg har fått medisiner hos legen, men valgte å ikke ta dem. Jeg har klart meg utmerket i flere måneder nå, og legen min sa det var unødvendig med medisiner. Men i de siste 2 ukene har hjertet mitt hoppet som en gal, til og med når jeg sitter trygg alene hjemme. Jeg har ikke følelsen av å være redd, men er bare svimmel og føler meg uvel. Godt å høre at det ikke bare er jeg som har problemer....Tror jeg går å ringer legen min med en gang, bare for å være på den sikre siden!

Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...